Elvis Mamma skrev 2012-04-10 12:08:59 följande:
Någon mer som fått kommentarer ang. att ni fixat och ställt fram vagn å liknande? Vi har köpt vagn, vagga, babyskydd å skötbord men det är fortfarande en massa kvar att fixa å köpa å jag tycker inte att det är tidigt när man passerat v.30, vi köpte i ingenting förens efter v.25 men så igår hade vi kalas för sonen å släkt å vänner kom, vissa slängde då ur sig att de var värst vilken god tid vi är ute i, hoppas bara att de går vägen då så det inte händer något med barnet. Ja vad säger man? Inte kul att få såna kommentarer. Vi svarade att vi resonerar som så att skulle det hända bebisen något så kommer vi inte att må mer dåligt för att de står en vagn framme, jag tror att det är det minsta bekymret och jag tror heller inte att risken för att det händer något är större pga att vagnen är köpt. Klart man är orolig som vilken förälder som helst men jag orkar inte gå runt och tro hela dagarna att något ska hända å därför inte våga köpa något, så var jag när jag väntade sonen å de blev bara en väldigt jobbig graviditet med alla oro, denna gången känner jag mig lugnare å även tanken på att något faktiskt kan inträffa är enklare att acceptera och tänka! Sen tycker jag det är skönt att ha allting klart, jag vill njuta och ta de lugnt när bebisen kommit, inte stressa runt i värmen å handla allt som behövs plus att vi köper lite varje månad för att slippa köpa allting i juni, det är ju både en ekonomisk och tidsmässig fråga. Hur tänker å känner ni andra? Jag blev så ledsen över kommentarerna vi fick igår

Vi har köpt allt vi behöver eftersom det har varit rea etc. på de saker som vi vill ha. Det är mest våra föräldrar som har ifrågasatt. "Att ni vågar köpa saker redan nu, det hade jag aldrig vågat". Nähä och varför inte då? Räknar ni med att mitt barn ska dö eller??? Jag blir fly förbannad och det har de fått veta också! Vi väntar ett barn och inget missfall för guds skull!
Annars skulle man ju ALDRIG kunna köpa nåt. Tänk om jag blir mördad imorgon?? Ofta att man går runt och tänker så?! Ursäkta mitt arga inlägg, men jag blir verkligen otroligt förbaskad på såna löjliga kommentarer! Vill jag köpa grejer för att förbereda mig och känna mig lugn inför bebis ankomst så kan jag väl få göra det. Det är det INGEN annan som ska lägga sig i!