-
Jag kan svara på de frågor jag vet iaf :P Jag vet att 50% av vändningsförsöken lyckas och om värkarbetet drar igång när bebis ligger i säte så blir det ett kejsarsnitt eftersom man inte vänder bebisen när värkarna är igång :)Tullamulla skrev 2012-05-22 18:00:03 följande:Hur stor chans är det att den vänder tillbaka självmant? Och att försöket lyckas? Har bara tagit för givet att det ska bli som med de andra två så snitt har jag inte funderat på hur det skulle vara....men det får det bli om den inte kommer på rätt köl igen. Nu håller jag tummarna för att inget drar igång innan dess, då vet jag inte hur dem gör.?
-
Oj, här har det hänt grejor medan man har fått sin skönhetssömn :O Herregud som ni forsar vatten så skulle man ju kunna tro att översvämning är nära ;)
STORT grattis Lina007 till liten bebis :D :D Och lycka till ni andra som förmodligen redan fått bebis men inte uppdaterat här ;)
Bara jag kvar nu då... typ :P -
PojkarnasMamma85: Jösses va spännande :D Då kanske det blir ännu en majbebis i junitråden snart då ;)
-
Stort grattis FiaA87 :D Underbart härligt :D
Borde vi inte göra om Juni-listan nu och sortera upp dem som redan har fått sina små (men behålla BF-datum för det är ju lite kul att se statistiken sen ;) ? :) -
Å va kul :) Jag går också in i vecka 38 (37+0) idag, men här händer det inte mycket =(nenne87 skrev 2012-05-26 06:51:23 följande:Hej tjejer. Vecka 38 idag(37+0) och vattnet gick nu på morgonen i sängen:) nu börjar det hända grejer, inga värkar än utan bara lite dov molvärk från och till.
Slämproppen släppte igår och det roligaste va att min sambo säger igår kväll att jag skulle lägga kisskydd i sängen ifall att, vilket jag glömde å så går vattnet nu på morgonen i SÄNGEN, skulle vända mig om för att gå upp å kissa så bara rann det till å det blev varmt.
Ska in på undersökning kl 12.00 -
Det är väl om vattnet är grumligt/grönt/ som man ska ringa direkt för då har bebis bajsat i fostervattnet vilket tyder på syrebrist... Om jag inte minns helt fel.. Men svagt rosafärgat är helt normalt :)
-
Men vad är det för fruktansvärda människor?? Att de kommenterar magen det kan man ju förstå, man blir ju större om magen när man är gravid... Men att kommentera resten av kroppen är ju bara "fy skäms"! Var det ingen som sa något till ditt försvar?? Fy säger jag bara! När du har stått och gjort dig fin inför mors dag och så möts du av massa hån....stjärnfrukt skrev 2012-05-27 19:12:42 följande:Nää fy vad jag har gråtit, ni vet ju att jag skrivit förut om taskiga kommentarer från min omgivning. Idag hände det igen när vi åkte o träffade släkt på min sambos sida. Direkt när jag kommer in i rummet där alla sitter får jag höra:
"men gud vad stor du är! Du måste ha det jätte tungt nu" osv ni vet det gamla vanliga, men sen säger dem:
"ja du ser så rolig ut nu för du har ju verkligen lagt på dig massa om höfterna o hela sidan och BAKEN! "
"Du ser riktigt rund ut! hela du "
"Du får ursäkta att vi skrattar åt dig men du ser ju så rolig ut!"
"Ingen som har en kamera så vi kan ta kort"
m.m och alla bara skrattade och jag stod där (& hade gjort mig fin...) och kände mig som världens freak och viste inte alls var jag skulle ta vägen... kan säga att jag inte fick i mig något morsdagfika och att jag faktiskt gick in på toa & torkade några tårar..... här hemma har jag däremot gråtit jättemkt. Jag har inte själv tänkt på att jag har blivit större någon annanstans än på magen...gått upp 13kg vilket jag inte alls mått dåligt över....men nu är jag så ledsen!
Då jag har lidit av ätstörningar i ca 6år och dessutom un har hormoner i kroppen så tar jag åt mig av ALLT andra säger om min kropp... -
Jag kan bli förbaskad när har klagat på att jag har sovit dåligt eller liknande. "Ja vääääänta du bara, det kommer inte bli bättre om du tror det, nu kommer du inte få sova på 20 ååååååår"....
Eller när man talar om att det ska bli skönt att få vara hemma och vara mammaledig. " HA, tror du det är semester, nä du, det är allt som att ha tredubbla heltidsjobb och du kommer vara heeeelt sluuuuuuut".
För guds skull?! Jag vet väl att det kommer bli si och så med sömnen den första tiden och att det kanske inte alltid är en dans på rosor att vara mammaledig, men det är för sjutton mitt barn vi pratar om. Jag kommer vara hemma med min älskade familj och det är väl bra mycket trevligare än att streta på jobbet en hel dag, eller har jag fel??? -
Här är det max 28 dagar kvar som gravid innan eventuell "övertidsigångsättning", har dock BF 16 juni. Börjar bli segt nu då jag har börjat må illa igen... INTE kul att stå och spy som en gris över toaletten när man samtidigt får sammandragningar. Snart är det slut på eländet iaf! :D
-
Äntligen! Igår blev vi färdigrenoverade inne i barnrummet och jag är suuuupernöjd verkligen :D Så i dag har jag kokat nappflaska och nappar. Bara lite småpill inne i barnrummet kvar och sen kan jag också börja leta tecken och vänta ;) 38+2 idag :)