Inlägg från: Emma Stark |Visa alla inlägg
  • Emma Stark

Juni-barn

conda skrev 2012-04-13 08:53:56 följande:
    Ni som har foglossning, finns det någon skonsam motion man kan utföra. Funderar på om simning skulle kunna funka. Får ont när jag går men känner att jag skulle behöva röra på mig lite, är väldigt rörlig i vanliga fall och känner mig smått tokig av att inte få röra mig...
    Absolut inte simning... Det är fruktansvärt för fogarna :P Jag försökte mig på det en gång, men ingen bra idé alls :P Cykling däremot fungerar alldeles utmärkt för mig :) Det blir inga sneda rörelser i bäckenet utan benen rör sig bara framåt och bakåt :) Perfekt när man ska ut med hunden när det inte går så bra för mig att promenera längre :)
  • Emma Stark

Igår blev det fastställt, på måndag är min sista dag på jobbet och sedan går jag hem med graviditetspenning. 

jag måste säga att det känns lite tomt och lite jobbigt just nu eftersom jag verkligen älskar mitt jobb, men det går ju inte att jobba när man har ont och inte kan sköta det ordentligt såklart :)

Undrar om man kommer klättra på väggarna nu i ett par månader tills lillan är ute :O Det blir nog mycket fikaträffar de kommande veckorna kan jag tänka mig :P 

• Emma Stark

Äsch :) Tänk på att bebisen väger 2 kg, extra blod 1 kg, moderkaka 1 kg(?) fostervatten 2 kg etc. etc. Det är ju inte 10 kilo fett ni samlat på er :)

• Emma Stark

Jag har BARA mammaleggins. De svarta från H&M och de är heeeelt underbara. Det har gått åt några stycken denna graviditet eftersom de går sönder efter X antal användningar :P Sedan använder jag tunikor och långa linnen :) 

• Emma Stark
    Annelie81 skrev 2012-04-21 09:47:37 följande:
    Jag rakade benen i morse och bara det var ju ett äventyr....så jag ger mig nog inte på musen  
    Jag kommer tycka det är mer pinsamt med den fina ändtarmen....så håret får de ta Får tänka att de har sett värre....(fast det kanske inte har det...ha ha ha) 
    Jag har faktiskt köpt en liten pall att ha i duschen, då kan ja sätta upp ena benet på den medan man rakar, fungerar alldeles utmärkt måste jag säga :P

De har säkert sett värre, men nån måste ju vara värst ;) hehe 
  • Emma Stark
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-21 10:29:07 följande:
    Usch nu har jag haft ytterligare en natt där jag inte fått en blund.... Har tårar i ögonen heeela tiden så trött jag e. Sitter på jobb och försöker få tiden att gå tills jag slutar .. Bara 3,5timme kvaar =)

Någon har några tips på hur man bäst sover ??
    Jag har också haft en helvetesnatt... Helst hade jag velat stå upp och sova känner jag. Det är tungt att andas, varenda rörelse är som ett mord och att man hela tiden måste häva sig upp för att klampa bort till toaletten gör ju inte det hela bättre heller.... INTE KUL. 

Så lite tips vill man gärna ha ;) 
  • Emma Stark
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-21 15:39:46 följande:
    Hur vet jag om det är fostervatten eller bara vattniga flytningar som riktigt sipprar till emellanåt i samband med en sd??
    De säger att man ska lägga en binda i trosorna och om bindan blir fylld (dyblöt) inom en timma så är det vattnet :)
  • Emma Stark
    Annelie81 skrev 2012-04-22 14:37:12 följande:
    Någon annan som har djur hemma? Vi har två vilda katter och jag är rädd att de skall hoppa på bebisen eller håra ner där han skall ligga...Vi har ställt fram vaggan för ett tag sen men lagt en filt över men just nu tror de att detta är deras säng...blir galen på dem! Vi skall försöka avvänja dem vid att få komma in i vårt sovrum i alla fall så man får sova ostört med bebis i mellan oss....
    Vi har två katter och en hund (släthårig tax). Jag oroar mig inte alls för hunden för hon är snällast i hela världen, men däremot har man ju funderat lite på katterna som också tror att bebisens säng är deras säng. Men jag tror att hamnar det en bebis i den så kommer de nog inte i närheten :) De gillar nog inte gnällande små knyten som ligger och viftar runt omkring sig, så de håller sig förmodligen på avstånd :P
  • Emma Stark

STORT grattis PIO :D Nu börjar Juni-bebisarna ramla in i tråden här :O oj oj oj, det får en att fundera lite... Man tror ju att man kommer gå över 14 dagar men det kan lika gärna hända nästa vecka liksom! 

• Emma Stark
    Polarlantis skrev 2012-04-23 13:59:47 följande:
    Gaaahhh! MÅSTE det vara så dyrt att koppla ur airbag i bilarna? Hur har ni gjort, som har mer än en bil? Kopplat ur på båda eller bara en? Eller ingen och haft stolen bak? Några visa tips?
    Vi ska ha stolen i mittensätet bak eftersom det tydligen ska vara säkrast för barnet... Vi ska ha en spegel på nackstödet så man kan se bebisen hela tiden :)
Svar på tråden Juni-barn