-
Hur har ni det med bristningar???? Jag har klarat mig hittills, har två svaga strimmor från min andra grav som jag ser men dom e ju vita, visst e dom lixom röda dom man får nya???Jag har inte fått några än (32+3), men de lär dyka upp som ett brev på posten kan jag tänka. Jag har ställt in mig på att jag kommer få det iaf, så blir jag inte besviken när de väl dyker upp :) De flesta får ju sina bristningar de sista veckorna.
-
Jag har några frågor till er visa och kloka junimammor ;)
1. Ni som har andningslarm, tar ni med det till BB?
2. Ni som har amningskudde, tar ni med er den till BB?
3. Tar ni med er amningsBH eller räcker det med att ha med sig amningslinnen?
Jag har nämligen precis börjat packa BB-väskan och börjar få panik över hur mycket grejor jag tänkte ha med mig.. Dags att stryka lite grejor från listan så de inte skriver in mig på psyk istället för på BB :P -
Det är ändå rätt många namn kvar på listan :) Så vi är allt ett litet gäng kvar :) Det märks när man på morgonen går in för att uppdatera sig... Flera sidor att läsa varje gång :P Härligt :D
-
Jag har börjat tänka att "hjälp, ska vi verkligen fixa att uppfostra ett barn in i det samhälle som vi lever i. Allt vi gör och säger påverkar barnet och hur hon blir som människa. " DET känns som ett fruktansvärt stort åtagande. Nästan lite ogreppbart t.o.m :SBumman79 skrev 2012-05-10 19:32:49 följande:Jag kan få samma tankar och känslor som dig just att man tvivlar på sig själv hur ska jag orka, hur ska jag klara av detta, hur blir jag som mamma och shit jag har ansvar för det här barnet i minst 18 år.
Det är något jag alltid drömt om tom min största dröm men ibland känner man ju ändå att det är ett STORT åtagande.
Men jag försöker tänka att man får ta en bit i taget nu är man gravid och så ska man klara av förlossningen sedan amning och tiden efter det och sen får man ta bit för bit.
Men just som du skriver när man känner sig extremt trött och som en elefant och går och gäspar om dagarna och knappt orkar ta hand om sig själv då har ju tanken slagit en "hur ska jag orka ta hand om en liten bebis"?
Men man kanske är piggare då och full av kärlek till barnet det kommer ju att vara det viktigaste i ens liv ändå ju :).
Förmodligen ändrar sig dessa tankar när barnet väl kommer och när man faktiskt kommer in i en vardag igen tillsammans med denna lilla människa :) -
och DÄR dök vattnet upp i mina stackars fötter och stackars händer :P usch va läbbigt, det känns som om jag går runt med två bollar under fötterna :P Nu kan jag inte längre ha ringarna på mig längre :O är på god väg att bli en boll ;)
-
35+2 och vi har fortfarande kvar att inreda barnrummet... Vi måste såga till alla lister som ska sitta på träpanelen och sätta upp massa hyllor/tavlor etc. Sen är det "bara" att lyfta in alla möbler etc. på rätt plats och fylla hyllorna med bebissaker :D Men det känns som om vi är vääääldigt sent ute (jag skyller ALLT på min man) och jag börjar bli stressad!
-
Jag fattar inte heller att jag ska ha barn. Man vet ju att det kommer hända något om några veckor men man har ju ingen aning om VAD.... hur ska man kunna föreställa sig ett liv som kommer se helt annorlunda ut mot vad det gör nu? Jag tror inte att man fattar förrän bebis är ute och har varit här i ett par veckor. Så jag tar dessa känslor med ro :) De är helt säkert normala tänker jag :Ptomisamat skrev 2012-05-15 11:57:42 följande:Idag är det bara 21 dagar kvar till bebis verkligen kommer. Men jag vet inte vart mina känslor är. Känner mig mest bara lik giltig, typ ska vi ha barn? Vet inte vad det är. Om det är ett sätt för mig att gardera mig då vi har förlorat ett barn. När någon frågar om något så är svart i mitt huvud bebis, vadå bebis!!
-
Men jösses :S Har du känt när han har vänt sig?Memso skrev 2012-05-15 20:28:26 följande:Var hos BM idag, alla värden och så såg bra ut.. Huvudet har vart neråt och ruckbart i över en månad MEN nu har han vänt sig och ligger i säte!!! Har fått tid till ett vändningsförsök i nästa vecka. Lite nojjig över detta, någon som gjort ett vändningsförsök tidigare??
-
Klart du kan vägra, men risken är ju stor att det blir kejsarsnitt isf.. Jag hade försökt vända :) det ska inte vara så farligt har jag hört. Det är som när barnmorskan känner efter hur barnet ligger fast hon puttar runt barnet liksom :) det kommer inte vara nån som hänger och hoppar på magen på dig :) men upplevelsen är säkert olika för alla såklart :) bara man slappnar av så går det jättebra :)
-
Jag ska också till BM idag och har samma förhoppningar som dig :D Jag vill gärna se att bebis har fixerat sig för jag blir ju lite orolig när det är flera i tråden som råkat ut för att bebis vänt sig till säte nu i såna här sena veckor :SPolarlantis skrev 2012-05-16 08:46:57 följande:Ska till BM idag, så spännande att se om den lille har fixerat sig ngt ännu...så mycket ilande som jag har nu så MÅSTE det ju hända något...HOPPAS JAG!!! Så skum känsla... Mamma och jag ska gå på stan under dagen innan BM och sedan ska jag fråga henne om hon vill följa med och lysnna på hjärtljuden, tror hon skulle tycka det var häftigt! Håll en tumme för att jag får veta bra saker hos BM!