-
Å fyy hemska hemska magsjuka :S Usch! Jag lider verkligen med dig, det räcker väl med de besvär man redan måste dras med :/Dancia skrev 2012-06-09 13:37:46 följande:Mina värsta farhågor besannades igår kväll. Vi har åkt på magsjuka!! Och detta mitt i allt med järndropp och inbokat besök för hinnsvepning och bedömning av igångsättning på måndag :(. Jag orkar absolut inte gå gravid mer men jag vill absolut inte föda när vi är sjuka eller fortfarande smittobärare här hemma. Jag har inte blivit dålig än men det känns som att det är på gång, och detta i samband med att förvärkarna ökat enormt under dagen :(.
-
Jag är kvar också och jag är förstagångsföderska. Känns fruktansvärt att jag aldrig kommer få barn då jag kommer vara gravid förevigt... Inte en känning har jag! Lite molvärk då och då men det gills väl knappt :PHavsjungfrun skrev 2012-06-10 21:48:40 följande:Känns nog troligt. Det är bara vi tredjegångsmammor som är fast här
-
Pojkarnasmamma: ÄNTLIGEN! Stort grattis :D :D
-
Jag är mest hemma och läser böcker och kollar på Web-TV :P Ibland lunchar jag med nån kompis men då är jag helt slut på kvällen och hela dagen efter. Nu med bara 4 dagar kvar till BF så känns det som om man gör rätt i att vila för att verkligen orka med förlossningen som faktiskt kan starta när som helst. Det hade ju varit jobbigt om det hade startat under en natt/dag när man vart helt slut liksom :)Bumman79 skrev 2012-06-12 15:19:23 följande:På tal om att känna sig handikappad och låst till hemmet hur har ni andra det? Kan ni hitta på en massa roliga saker om dagarna eller sitter ni mest hemma?
Jag VILL ut när det är såhär fint väder men jag orkar inte det gör ont å jag har ingen bil så det blir att gå eller cykla (går man får man ont överallt, cyklar jag gör det ont i blygdbenet på sen.)
Omkring mig snackar vänner osv om att jag ska börja springa i trappor för att sätta igång förlossningen men det har jag inte så stor lust med med tanke på hur ont man får när man rört sig "för mycket". (Typ ingenting) :P -
BF-3 idag... trodde verkligen att det skulle hända något inatt, magkänslan sa mig det så jag blev riktigt besviken när jag vaknade i morse. Som tur var vaknade jag av att min man, innan han gick till jobbet, smekte mig på magen och sa "snart kommer hon" och pussade mig på kinden. Då kändes det genast bättre :D
-
Jag är också kvar. BF-2 idag... Inte ett enda tecken på att nåt skulle vara på gång... Som tur är ska jag till BM på måndag och då får jag en tid för igångsättning om det inte skulle satt igång :) man får gå till 42+0 här så det är 2 veckor och 2 dagar kvar innan vi garanterat har bebis här... men jag hoppas hoppas hoppas på att det kommer igång av sig självt så man får vara med om allt det där spännande med att leta tecken och glädjen man kommer känna när det äntligen drar igång och man tillsammans med sin älskade ska åka in till förlossningen.
-
Jag köpte en på Lindex från Triumph. Den är HELT fantastisk. Ovadderad och bygellös och helt underbar!
-
Dancia: Stort grattis till lilltjejen :D Skönt att det gick så fort ändå! :D
Stjärnfrukt: Jösses va fort det gick :P Men vilken upplevelse för dig och din man att ta emot ert barn tillsammans! :D Stort grattis!
HeavyD: Välkommen in till oss :D -
CatrinF: Välkommen till dig :D
-
Jösses va spännande :D Ring till förlossningen och rådgör med dem om vad du ska göra :) Det är väl det bästa :)LillSnurr82 skrev 2012-06-15 10:51:44 följande:Nu har de typ kommit med 3-4 min mellanrum och hållt i sig i ca 30-40sek. Så de är ju inte så långa men kommer ganska tätt:/