Inlägg från: Emma Stark |Visa alla inlägg
  • Emma Stark
    MarieG81 skrev 2012-06-24 12:49:06 följande:
    Nu äntligen har lilla Ella kommit! Kom till världen 7.25 i morse, 3415g och 50 cm lång. Allt har gått bra och hon är helt underbar!
    Stort grattis till lilla Ella :D
  • Emma Stark

Fortfarande ingen bebis här... Var hos BM och fick ännu en hinnsvepning idag. Det hade inte hänt NÅT från förra veckan.. Öppen 1 cm med 3 cm livmodertapp kvar... Fick en tid för igångsättning på söndag om det inte hänt nåt innan dess...

Snart dags att gå och lägga sig för att välkomna häääärliga BF+10......

• Emma Stark
    lycka 4 skrev 2012-06-26 07:17:52 följande:
    Om en liten stund far vi in å föder barn :) jag snittas vid lunch kram
    Underbart! Lycka till :D
  • Emma Stark

BF+10 idag och det börjar kännas som om min kropp inte vet vad den ska göra och att det därför kommer bli en igångsättning på söndag =( Jobbigt som fan är det! :/

• Emma Stark

Inte nog med att man har gått över tiden med 10 dagar. Nu ska man börja må illa igen också :( Har mått illa hela morgonen och för en liten stund sen var jag tvungen att springa till toaletten för att spy som en gris :( BEBIS KOM UUUUUUT! :/ 

Ni som önskar att ni var gravida igen.. vi kan byta ;) 

• Emma Stark
    fyrklöver81 skrev 2012-06-26 11:09:10 följande:
    illamående kan vara ett gott tecken att bebis är på g. en del både bajsar och kräks för att tömma tarmarna inför :)
    Vi hoppas på det bästa! ;) 5 dagar kvar tills igångsättning nu... ett evigt väntade detta :P
  • Emma Stark
    emersson75 skrev 2012-06-26 20:15:40 följande:
    I söndags föddes Linnéa  3800 g tung och 50 cm lång :) Förlossningen tog 2,5 timmar, kom in vid fem och vid halv åtta var hon ute. Sååå skönt med en bra förlossning, speciellt då min förra var katastrof :) 
    Stort grattis till lilltjejen :D
  • Emma Stark
    Sweet life skrev 2012-06-27 01:29:29 följande:
    Jag har tagit 2 alvedon för tre timmar sen.. Hjälper verkligen noll! Känns som att hela ländrygg och mage ska explodera vilken sekund som helst.. Försöker låta kroppen följa med och göra mig tung och gå in i mig själv, men det är svårt... Det är lättare att spänna sig känner jag..
    Åå då blir det snart bebis för dig :D :D 
  • Emma Stark

Jahapp, då har man klampat in på BF+11 idag då... Det känns jäkligt surt men på söndag blir jag igångsatt iaf och det är ju faktiskt "bara" 4 dagar kvar dit :) Det jobbigaste just nu tycker jag är att folk inte förstår hur det känns att gå "över tiden". Alla tjatar om att "men det är ju baaaaara några dagar kvar"... Jo men de dagarna känns ju som en evighet! Igår kväll började jag känna molvärk på eftermiddagen och det var fantastiskt att känna hur det försvann och sen kom tillbaka efter en stund igen och jag hann ju självklart tänka flera gånger att NU är det på gång :D :D Men det försvann såklart och nu vaknade man lika utvilad som vanligt... 

Ikväll har jag i alla fall bokat en middagsdate med min kära mor, så då finns det nåt att se fram emot iaf :P 

• Emma Stark
    emersson75 skrev 2012-06-27 10:57:44 följande:
    Jag gick över en vecka och var typ vansinnig, sen blir man ju ännu mer galen när alla frågar om man inte fått än, vad ser det ut som liksom....plus att man sagt 1000 gånger att man säger till när det börjar hända nåt...
    Hoppas det sätter igång för dig iaf. Jag hade inte en enda känning innan, hon var inte fixerad och låg jättehögt upp hela tiden, sen vips så satte det en himla fart.Tur att vi hann komma hem från skärgården, vi har ju världens långsammaste båt ;) 
    Det är såna här kommentarer som gör att man får hopp om livet igen :D Ååå vad jag hoppas att det sätter igååååång snart! :P

Ja jag förstår inte riktigt hur folk tänker? I dessa dagar med facebook och liknande så får väl folk reda på att jag fött barn redan innan ungen är född, så att de tror att de inte kommer få reda på det direkt är för mig en gåta :P
  • Emma Stark

Grattis till alla bebisar :) själv välkomnar jag BF+12 idag även om jag gärna bara vill dra täcket över huvudet och storlipa resten av dagen :( varför kommer inte bebisen om den nu varit färdigbakad sedan 37+0????

• Emma Stark

Skönt med alla positiva kommentarer om igångsättning :) Man känner ju sig typ "misslyckad som kvinna" när man inte ens kan föda sina egna barn spontant liksom =( Så känner jag vid mina ledsna perioder... Men det kommer jag säkert inte tänka efter igångsättningen. Bara det att man ju vill känna den där spänningen när vattnet går eller när man tror att värkarbetet har startat. Det känns som om man missar så mycket :/

• Emma Stark

Jag tror att jag har värkar :) de har kommit med ca 5 minuters mellanrum sedan ca kl 7 imorse :) det måste ju vara värkar :P de gör inte speciellt ont, de är mest irriterande :P men jag har tagit 2 Alvedon nu och när jag känner att de börjar göra mer ont så ska jag ta en varm dusch/bad så får vi se om det är på riktigt eller inte :P annars är det ju igångsättning imorgon kl 10 :D

Svar på tråden Juni-barn