Inlägg från: Emma Stark |Visa alla inlägg
  • Emma Stark

Juni-barn

stjärnfrukt skrev 2012-05-16 09:39:38 följande:
    Har ni övat på andningen något än?!
    Jag har varit så täppt i näsan senaste halvåret så jag har inte övat ett endaste andetag eller avslappningsställning. Ni som gjort det, hur har ni gjort?

Förra gången gjorde jag övningar i vatten med min sambo varje vecka på vattengympan, så det känns inte riktigt som samma grej nu....  
    Jag har inte övat på nån speciell andning och tänker inte använda mig av det heller på förlossningen om det är det du menar. Den andningen jag ska använda har jag övat mig på varje dag i snart 26 år ;) Vanlig avslappnad djup andning :)
  • Emma Stark

Usch, nu är jag en otroligt negativ människa... Var hos barnmorskan idag... Bebis huvud är fortfarande helt rörligt (vecka 35+4) och jag hade spår av äggvita i urinen. Blodtrycket var dock normalt och därför såg hon ingen anledning till oro... Det finns också möjlighet att bebis vänder sig fel och då blir det kejsarsnitt om värkarna sätter igång... 

Sen har mina förvärkar slutat komma, sammandragningarna märker jag heller inte av lika mycket längre och jag har säkert 15 cm slempropp som sitter som gjutet i livmodertappen som för övrigt är hård som sten....

Gaaaaah jag orkar inte mer nu!!!! och det är 6,5 förbaskade veckor kvar till vecka 42+0 då jag får igångsättning isf... Jag kommer vara gravid för alltid!!! 

• Emma Stark

Gismolarzon: Stort grattis till pojken :D Det verkar ha gått väldigt fort, sköööönt för er :) Nu är det överstökat och du har bara det bästa framför dig :D Härligt. Längtar nåt otroligt tills det är min tur :/

• Emma Stark
    Men jag vet ju vad jag inte vill och att jag vill vara så aktiv som möjligt för att ta hjälp av tyngdlagen. Har alla här skrivit förlossningsbrev?
    Jag har skrivit förlossningsbrev, men det är tydligen inte så vanligt nu för tiden eftersom mycket skrivs in i journalen som skickas elektroniskt till förlossningen...

Min BM läste igenom brevet när jag var där igår och hon sa att det som jag skrivit, det är så som de alltid försöker jobba men att jag skulle stryka under sånt som var EXTRA viktigt för mig.

Det som är "speciellt" för mig är att jag vill försöka använda mig av dyktekniken så långt det bara går och att jag vill ligga i ett mörkt nersläckt rum och ha med mig min egen musik. Annars var det väl mest rutingrejer jag hade skrivit typ...

Men för sin egen skull är det ju iaf bra att skriva ett brev, då går man ju mentalt igenom vad man vill ha för förlossningsupplevelse :) 
  • Emma Stark
    Sweet life skrev 2012-05-17 18:31:54 följande:
    www.blimamma.se/hur-skriver-man-ett-forlossni...

Den här sidan hittade jag efter lite googlande, och det hjälpte mig. Tänkte posta mitt brev här så att ni kan få säga bu eller bä sen...
    Jag skulle också kunna posta mitt brev, men det är på 3 A4-sidor och jag är inte säker på att ni orkar läsa :P :P Men finns det önskemål så lägger jag gärna ut det :)
  • Emma Stark
    Sweet life skrev 2012-05-17 19:26:36 följande:
    Haha, mitt är bara på ca 1 A4...
    Jag har även skrivit vad jag har för önskemål om jag hamnar i en viss situation. Till exempel Akut kejsarsnitt, att moderkakan inte lossnar etc. etc :)
  • Emma Stark
    Pluttan skrev 2012-05-17 20:05:08 följande:
    Vad härligt ni som känner att det kan vara något på gång, med förvärkar och vattenavgång.
    Känns som att det bara är jag som inte känner något nu.
    Vill också känna att det är lite på gång snart.
    Jag känner inte heller nåt... Är faktiskt lite jobbigt att man inte känner att det är nåt på gång även om jag vet att det kan dröja flera veckor till... men jag VILL inte att det ska dröja flera veckor till :P
  • Emma Stark
    Baby1112 skrev 2012-05-17 21:57:30 följande:
    Ni som inte känner något behöver inte oroa er för det. Med dottern kände jag ingenting alls innan det drog igång. Hade bara lätta sammandragningar då och då, förmodligen för att jag ansträngde mig på jobbet.
    Men ut kom hon med full fart i vecka 37+3... Var inte alls beredd. Så man måste inte känna av något innan! :)
    Tack för detta hoppfulla inlägg :D :D
  • Emma Stark

Idag märkte jag för första gången av vatten (?) i benen. Jag ser inte längre mina fotknölar :P supersvullna fötter. Det kom bara sådär.. Undrar om det är för att det är varmt ute tro. Ser kul ut iaf :P

• Emma Stark
    MissFörstånd skrev 2012-05-21 18:13:23 följande:
    Träffat flera stycken idag som sagt att 14 dagar efter fixering brukar bebisen kika ut, det behöver absolut  inte vara sant men det skulle innebära nu på lördag
    *Lever på hoppet och griper efter halmstrån*       
    Hoppas jag verkligen inte för min bebis har inte fixerat sig än och jag har 26 dagar kvar till BF ;)
Svar på tråden Juni-barn