Juni-barn
Mitt råd är att skita i att tänka pådet;)
Dancia: Jag förstår det:) Men jag tänkte mest på de som inte fått barn förut, eller gjort op. Det är lätt att stressa upp sig. För några veckor sedan när alla här "pratade" om första sparkarna blev jag jättenervös, fast det är femte. Jag kände inget och tyckte det var jättejobbigt att läsa om alla sparkar. Ändå kan man ju inte låta bli att läsa;) Allt är ju så olika från person till person och från gång till gång. Sen är det ju jättehärligt att det finns sådana här forum.
Hej å gomorron tjejer !! Inser att jag har en del att läsa ikapp =)
Ska dricka upp kaffet å klä mig ( och barnen) sen bär det av till Lasarettet för Rul ! Som jag väntat å längtat =)
Hoppas dom kan se vad nummer fyra döljer för kön, jag har som sagt var fortfarande inte en susning .
Återkommer med rapport
Kram alla fina på denna fina dag också , ni är bäst =)
Glömde skriva att detta (plus att han älskar sitt jobb lite för mycket ibland) nog är det enda felet på honom. Han är för övrigt en alldeles utomordentligt bra man, älskare, pappa, livskamrat och kompis. Det är bara den romantiska sidan jag saknar ibland. Jag är inte så duktig heller men det har liksom försvunnit för mig med.
När jag skrev om min oromantiske men underbare man menade jag nog inte bara alla hjärtans dag. Utan även födelsedag och jul mm. Kul i alla fall och se att flera stycken har det likadant:)
Angående kläder till nyfödd så är det jättesvårt. Min fyra föddes i juli och det gick nästan inte åt några kläder alls. Min första dotter var känslig för tvättmedel så henne tvättade jag allt hennes separat i särskilt tvättmedel, då gick det åt ganska mycket kläder. De andra barnen har inte varit känsliga så då har jag tvättat deras med vårt. Beror även på om man bor i lägenhet el´ler har egen tvättmaskin. Sen har jag tyckt att det har varit kul att köpa kläder efter kön och inte ha en massa neutrala kläder, men det är ju olika. Oj vad långt det blev, det beror nog på att jag inte ens har funderat på det ännu
Vår yngsta var liten när hon föddes och var dålig på att äta så hon har alltid haft sina kläder länge. Hon blir 3 i juli och har fortfarande bara 86 eller kanske 92. Jag får köpa kläder för att det är kul inte för att hon har vuxit ur det.
uddabus: det kan ju vara jobbigt för dom också, att bli tagna för äldre. Det är liksom lätt att folk förväntar sig mer av dom än vad de klarar av och är mogna för