Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Slemmisen förra gången släppte typ hela på en gång. Nästan iaf. Då var det som en liten slemmig gelé klump med blodstrimmor i. Fast jag hade några skumma grönaktiga snorliknande flytningar veckan innan.

Den här slemmisen tror jag egentligen har släppt över längre tid (veckor) och i form av vitt gelé aktigt snor. Små bitar då och då. Först nu som det kommit små ljysrosa delar. Och fortfarande inte så stor och slemmig som med dottern. Men tror ändå detta är slemmisen...

Mysiga detaljer! Ber om ursäkt... :)

• Baby1112

Har också funderat på förlossning och foglossning. Förra gången hade jag ingen foglossning alls... Denna gången sitter det koncentrerat mest i blygdbenet och lite ut i höften.
    Det känns ju rent spontant som att förlossningen borde bli jobbigare då eftersom det känns som att man håller på att gå sönder redan innan liksom?
    Nån som har koll?

• Baby1112

Någon som öppnat sig flera cm utan att känna av/fatta det?
    Har haft kraftiga sammandragningar till och från hela helgen, med förvärkar in emellan. Men de avtar alltid efter ett par timmar. Idag trycker det nedåt så det känns som att bebis snart är ute...
    Slemmisen har ju gått redan. Likadant med dottern. Men då kom en blödning som gjorde att jag fattade att det var på g innan det var "för sent". Hon kom ändå snabbt...

Är livrädd att gå hemma och öppna mig i smyg och sen inte hinna in... :(

• Baby1112

Dancia: får nog göra det. Kan vara bra att veta vad helgens smärta åstadkommit... :) Allt över fredagens 1,5cm är ju framsteg... :)

• Baby1112

fliisan: jag har ungefär lika. Är mitt andra barn, men tror inte att jag upplevde det med första.
    Men har hört att det är för att kroppen gör sig redo för förlossning. Så länge inte flytningarna luktar skumt så är det nog i sin ordning... :)

• Baby1112

Varit på förlossningen igen eftersom bebisen vägrat röra på sig idag. Öppen två cm och så gott som ingen tapp. Men bebisen har vänt sig och ligger numer i tvärläge.. Fick tid för vändning på onsdag. Känns sådär... Den låg ju så fint nedåt i fredags. Skulle det sötta igång innan så skulle jag tänka på att komma in i tid... Haha!!! :)

• Baby1112

Japp, en riktig busbebis! :) Denna graviditeten är helt tvärtemot första, det gör det lite jobbigt eftersom jag gärna jämför! :/
    Dottern låg nedåt sen typ vecka 29, hon rörde sig hela tiden (nästan iaf) och förlossningen kom igång ett dygn efter slemmisen.
    Denna graviditet är inget samma... Blir helt förvirrad, även om jag vet att alla graviditeter är olika. Känns som att vara gravid första gången igen liksom... :)

• Baby1112

Välkommen radiant! :)

Bb-väska är inte min starka sida. Är dålig på att packa överlag... :) Men en vattenflaska är jättebra, dels under förlossningen men även på bb. Glasen är så sjukt små... :)

Svar på tråden Juni-barn