Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Underbara pojke: jag gör precis som med drömmar. Fast istället för sylt i så trycker jag ner en hel Dumle i kakan. Då smälter den lite lagom i ugnen och breder ut sig i kakan... smakar bäst om man äter dem ljumna så Dumlen är lite mjuk och seg...
    (måste nog baka nu känner jag... :))

• Baby1112

Åh... Polly-kaka låter ännu bättre än Dumle!!! Recept? :)

Hos BM idag och nu har bebisen äntligen vänt sig med huvudet ner. Inte fixerad dock. Men det var inte dottern heller, så det gör inte så mycket... Annars var allt bra och nu bara väntar jag ut tiden... :) Känns bra nu när bebis är rättvänd...

• Baby1112

Längtar också till bebis kikar ut så man kanske får lite mer ordning på sömnen. Nu sover jag typ inte alls, för är inte magen i vägen så är dottern vaken av någon anledning.
    Hoppas denna bebis sover snällt iaf, dottern hade kolik så egentligen kan ju allt bara bli bättre! :)

Är supertaggad inför förlossning nu. Tycker bebis borde komma som sin syster så då är det bara två veckor kvar. (37+3 föddes hon i) Då är bebisen ju färdig ändå... :)

Har en man som gillar hockey och därav har skaffat TV4 play denna månad. Jag gillar En unge i minuten... Så har börjat kolla på det och är ännu mer taggad nu... :)

• Baby1112

Dom avsnitten som ligger på TV4 play är sen förra året. Men man måste vara premium medlem för att kunna se dem. Kostar 99 kronor för en månad. Min sambo betalade det nu för att kunna se all hockey när han är iväg, så jag tycker det är perfekt timing! :)
    Vet dock inte om de sänds som repris i tv nu...

• Baby1112

Sweet life: kollade på det avsnittet innan idag. Tycker hon är störtskön... :)

MissFörstånd: flickor födda i v 37+ får alltså lätt kolik? Eller? :)

NinnaBus: har också haft molande värk hela dagen, nu på kvällen kom sd på det... :( Är så jobbigt när kroppen inte vill som jag...

Lycka4: grattis!

• Baby1112

Funderade senast idag på hur jag ska orka med en liten till. Men kom fram till att man alltid klara sig. Min dotter är det bästa som finns. Men vissa perioder får man ta en dag i taget för att orka med. Hade någon sagt till
    mig när hon föddes att du kommer inte att få sova alla på tre månader för hon kommer skrika typ jämt (kolik) så hade jag bara sagt glöm det. Jag gör det inte!!! Men sen räcker det med ett litet leende, gurgel eller blick så är man fast och har glömt allt jobbigt... :)

Zvartaliljan: kul att ni får åka hem. Tråkigt med massa besök bara...

• Baby1112

Nu har jag haft ihållande kraftig molvärk i ryggen i ganska exakt tolv timmar... Men bara lätta sd till och från. Men denna molvärk gör att jag varken kan sitta, ligga, stå eller gå någon längre stund... Det här suger!!!
    Antingen får den hoppa ut eller lugna ner sig så jag kan leva normalt igen...

Har dessutom åkt på en dunderförkylning!!! :(

Så idag är livet bara blä!!!

• Baby1112

Har varit på förlossningen och vänt pga molvärken. Tappen är nästan utplånad och är öppen 1,5 cm. Liten blödning jämte. Bebisen väger ca 2300 gram nu (v.35+2). Så antingen fortsätter det eller också kan det stanna av...
    Dock började slemmisen lossna nu när vi kom hem! :)

• Baby1112

Zvartaliljan: skönt för er att få komma hem... :)
    Bebisen får gärna komma, läkaren sa att den var "färdig". Är dessutom sjukt trött på magen... :) Men vi får väl se...

• Baby1112

Det går sådär... Fick ökad molvärk och riktiga förvärkar igår kväll men nu är det helt lugnt. Började mola lite innan. Slemmisen har släppt, så nu känns det bara som att kroppen har beslutsångest!!! :)

Svar på tråden Juni-barn