Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Lina: skönt att inte vara ensam iaf... :)

Men duschen är helt klart en sann vän i dessa dagar. Nästan så jag vill stå där hela tiden för att känna mig någorlunda fräsch...
    Flytningar, äckligt hår, konstig hy osv... Tycker kroppen förfaller fort nu!!! :(

• Baby1112

Jag förundras varje gång någon kommenterar magen. Jag kan verkligen inte förstå hur MIN mage kan bli offentlig bara för att jag råkar vara gravid. I normala fall är det då ingen som kommenterar den, eller vill känna på den för den delen.
    Så även om det råkar bo en bebis där så är det fortfarande MIN mage.

Funderade ett tag (när jag tyckte alla kommenterade magen) på att trycka upp en t-shirt där det stod BEBIS; kommentarer undanbedes.

• Baby1112

Mormor förbarmade sig över dottern en stund. Så nu har jag krupit ner i sängen för att sova frukost! Så lyxigt...
    Är så sjukt trött hela tiden... Zzzz...

• Baby1112

Aha... Fullmåne! Då var det därför jag inte kunde sova... :( Var uppe mellan ett och halv fem typ...
    Trött idag!!! Zzzzz...

• Baby1112

Har idag tvättat bebiskläder... Vad små och söta dom är!!!

35+0 imon och kommer bebisen som storasyster (37+3) är det bara dryga två veckot kvar. Hoppas!!!! Är innerligt trött på att vara gravid, känner inte alls mycket glädje och det har tom börjat påverka vardagen... :( Mår riktigt pestigt!!!
    Min absolut största fasa är att behöva gå över, tror inte jag skulle klara det, varken psykist eller fysiskt...
    Kan man bli igångsatt tidigare än 42+0 om man går över???

BM på onsdag och jag är nyfiken på hur mini ligger. Tror nämligen bebis ligger tvärs över magen? Om den gör det, när gör man i så fall vändningsförsök?

Börjar få lätt ångest över förlossning, har haft förvärkar som påminner om vad som komma skall. :) Mest spänd är jag på hur det börjar denna gång. Förra gången gick slemmisen, ett dygn senare kom värkar och några timmar senare gick vattnet... Ganska lagom om det blir samma igen, då hinner man förbereda sig!!! :)       

Sådär ja
  • Baby1112

Zvartaliljan: Usch, vad tråkigt! :( Lider med dig! Hoppas verkligen din lilla pojke piggnar till ordentligt så ni får komma hem... Kram!

Sådär ja
  • Baby1112

Märkligt hur två graviditeter kan skilja så!!! Med dottern var jag hur pigg som helst sista halvan, bara lagom svårt att sova, ingen foglossning bara lite sd då och då. Jobbade till en vecka innan hon göddes. Var kul att vara gravid...

Nu... Inte alls kul! Allt känns bara pest... Försöker peppA mig själv, men det går sådär... :/

Ang. Kläder så tänkte jag bara ha en tjockare tröja och sen filt över bebisen hem... Sen hoppas jag på lagom sommarvärme!!! :)

• Baby1112

Underbara Pojke: Dumle-kakor! Som drömmar fast med Dumle... Farligt goda och supersmidiga att baka! :)

• Baby1112

Trots en relativt lätt första förlossning skulle jag aldrig varken vilja eller våga föda hemma. Är alldeles för nojjig för det, nåt kan ju gå fel... :)

Men min yngsta syster föddes hemma, oavsiktligt dock. Pappa var inte ens hemma utan jag fick ringa efter ambulans och hela alltet. (väldigt rörigt och körigt ett tag där) Min mamma har fått tre barn och säger jämt att om hon skulle haft fler hade hon velat föda hemma igen... Tycker hon är konstig!!! :)

Svar på tråden Juni-barn