Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-04-28 00:03:20 följande:
    Jag har inte köpt någonting ännu... Kanske dags att göra det :)

Typ blöjor, amningsinlägg, fetvadd, salvor osv...
    Jag hare köpt lite blöjor men det verkar vara massa grejjer kvar...tvättlappar, amningsinlägg, å allt sånt..
  • Bumman79

Nu har jag köpt bäddutrustning till vagnen efter era goda råd. Fast jag kör på ett hederligt täcke å kudde jag vågar inte ge mig på det där med fårskinn på sommaren tror jag (fegis ;).) Åsså neutralt beige Mumin påslakansset.

Börjar fundera på att köpa en rolig sängmobil. Någon som har tips på ett sådant? De verkar rätt dyra men det är kanske bra och sömngivande för bebisen...

• Bumman79

Till mig undrar alla om det är dags typ imorgon å hur jag kan jobba fortfarande...då svarar jag nä det är 7 veckor kvar. VAAA????? säger de flesta. Är det tvillingar eller SHIT vilken stor mage!
    Å jag skrattar tycker väl att jag är rätt "normal" för en stor mage hade min mamma å hennes syrror det ligger väl i släkten..jag blir mer förvånad av folk som har pyttenätta magar hur får bebisarna plats därinne? ;).
    Men det börjar bli tungt nu...å riktigt trångt att sitta i kassan...hoppas att jag max jobbar i 4 v till.

• Bumman79

Shit vad jag är kissnödig heeeela tiden ibland gör det ont i blåsan tom (sen kommer det ingenting iaf när man slänger sig på toan.)
    Å på nätterna spinger man ju var och varannan timme...ibland gör det ont i magen för mig på morgnarna det känns som sammandragningar eller ngt..kan man ha urinvägsinfektion eller är det bara bebisen som trycker på?
    Jag känner mig konstant kissnödig speciellt när jag står och går...blir ett väldigt tryck neråt sitter jag ner är det lite lättare iaf.

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-04-29 20:11:23 följande:
    Förhoppningsvis är det ett gott tecken, att man inte behöver gå över flera veckor. Sammandragningarna är typ samma som de varit ett par veckor så jag är inte särskilt nervös. Tänkte mest kolla hur ni andra upplevt det. Är ju ändå i v.35 så det är väl inte konstigt om kroppen börjar förbereda sig.
    Shit det närmar sig verkligen för dig ja...men för oss andra oxå men för mig är det ju typ 7 v kvar....
  • Bumman79
    Dancia skrev 2012-04-29 19:46:30 följande:
    Man är mer kissinödig än vanligt och kan känna ett visst tryck när man är gravid men med de andra symtomen du har att det inte alltid kommer kiss fast att du är kissnödig och att du ofta har ont i kissblåsan kan vara ett tecken på UVI. Jag hade väldigt mycket UVI när jag väntade sonen och då var det de framträdande symtomen....sammandragningar, smärta vid urinblåsan, konstant kissnödighet men ingen sveda när jag kissade som annars brukar vara det vanligaste symtomet.
    Ring din Bm imorgon och lämna urinprov där eller på vc.
    Jag ska göra det kanske är lika bra...har läst någonstans att det inte är alltför bra att gå med UVI under graviditeten heller för barnets skull (om jag inte minns fel.)
    Fast jag har väl tänkt att det är såhär att vara gravid...att springa å kissa hela tiden för det säger ju alla att man gör...men de kan alltså se genom ett enkelt urinprov om jag har UVI? :)
  • Bumman79

Igår monterade killen ihop spjälsängen känns väldigt kul! Men nu vill jag ju gärna bädda sängen men det kanske är lite tidigt när det ändå är 6,5 vecka kvar till beräknat BF? Hur gör ni?

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-02 16:04:18 följande:
    Lycka: Åh vad bra att dom passade! Jag har bestämt mig för att inte köpa fler kläder nu, köpte ett par nya leggins och ett par nya jeans som jag väntar på ska komma men det är bara för att mina favoriter har gått sönder. Men nu är det ju faktiskt inte så lång tid kvar Men jag har köpt ett par röda stretchjeans som jag tänker ha efter bebisen har kommit
    Jag tror att en bit av min slemmis gick i förrgår också. Vet inte vad det annars skulle vara? Det var liksom för slemmigt för att vara flytningar och sen lugnade det ner sig, nu har det inte hänt mer sen dess.

Bumman: Vi har inte bäddat ännu, tänkte göra det om typ två veckor eller så. I vecka 38 tex när det egentligen kan starta när som helst.
    Aha jo det kanske är bättre att vänta jag tänker på att det kanske bara blir skitigt å dammigt om man tvättar å bäddar upp redan nu åsså går man över 2 veckor då är det ju ändå 2 månader kvar...
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-02 17:02:10 följande:
    Lycka: Vi måste stanna FEM nätter på bb efteråt! Så jag har packat ner ett gäng mjukiskläder som jag ändå tycker är rätt snygga, så man inte behöver känna sig helt extremful

Bumman: Vi har tex monterat upp skötbordet redan. Men vi har lagt stora badlakan över det så att det inte ska bli dammigt, tänkte göra likadant med sängen sen. Handdukarna kan man ju enkelt slänga in i tvättmaskinen sen.
    Jo att tvätta upp går ju snabbt iaf...men vad ivrig man börjar bli nu jag hade tänkt att vänta i 2 v till med spjälsängen men kunde inte hålla mig....:P.
  • Bumman79

Grattis till bebisen Aikotakara! Vad fin han ser ut lilla Melker...jag älskar det namnet...:).

Nu är det några som har fått sina små underverk redan i den här tråden å fler lär ju ploppa ut snart ;). Det är ju ändå maj nu ju :P.

Svar på tråden Juni-barn