Juni-barn
Typ blöjor, amningsinlägg, fetvadd, salvor osv...
Nu har jag köpt bäddutrustning till vagnen efter era goda råd. Fast jag kör på ett hederligt täcke å kudde jag vågar inte ge mig på det där med fårskinn på sommaren tror jag (fegis ;).) Åsså neutralt beige Mumin påslakansset.
Börjar fundera på att köpa en rolig sängmobil. Någon som har tips på ett sådant? De verkar rätt dyra men det är kanske bra och sömngivande för bebisen...
Till mig undrar alla om det är dags typ imorgon å hur jag kan jobba fortfarande...då svarar jag nä det är 7 veckor kvar. VAAA????? säger de flesta. Är det tvillingar eller SHIT vilken stor mage!
Å jag skrattar tycker väl att jag är rätt "normal" för en stor mage hade min mamma å hennes syrror det ligger väl i släkten..jag blir mer förvånad av folk som har pyttenätta magar hur får bebisarna plats därinne? ;).
Men det börjar bli tungt nu...å riktigt trångt att sitta i kassan...hoppas att jag max jobbar i 4 v till.
Shit vad jag är kissnödig heeeela tiden ibland gör det ont i blåsan tom (sen kommer det ingenting iaf när man slänger sig på toan.)
Å på nätterna spinger man ju var och varannan timme...ibland gör det ont i magen för mig på morgnarna det känns som sammandragningar eller ngt..kan man ha urinvägsinfektion eller är det bara bebisen som trycker på?
Jag känner mig konstant kissnödig speciellt när jag står och går...blir ett väldigt tryck neråt sitter jag ner är det lite lättare iaf.
Igår monterade killen ihop spjälsängen känns väldigt kul! Men nu vill jag ju gärna bädda sängen men det kanske är lite tidigt när det ändå är 6,5 vecka kvar till beräknat BF? Hur gör ni?
Grattis till bebisen Aikotakara! Vad fin han ser ut lilla Melker...jag älskar det namnet...:).
Nu är det några som har fått sina små underverk redan i den här tråden å fler lär ju ploppa ut snart ;). Det är ju ändå maj nu ju :P.