Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

mycketsaft skrev 2012-05-12 12:42:15 följande:
    Vad bra att du får dropp nu tillslut :) men får du bara ett? jag fick fem gånger..
    Ja det är det som är sagt just nu iaf sen kollar de väl upp om nivåerna stigit bra...
  • Bumman79
    Lina007 skrev 2012-05-12 15:01:59 följande:
    Ni som pratar om slemproppen, behöver lite vägledning. Jag upplevde aldrig att den lossnade när jag väntade sonen så jag vet inte hur den kan te sig.

Nu när jag var på toaletten så märkte jag en slemklump på papperet. Det jag reagerade på var att konsistensen såg ut att skilja sig från flytningarna, som är mer vattniga och genomskinliga (ibland ljust vita), denna klump (eller sträng rättare sagt) såg faktiskt mer "slemmig" ut, som det kan se ut när man snytit sig. :-P kan det ha varit slemproppen eller en flytning?
    Det där slemmiga måste väl ändå ha varit slemproppen? Har aldrig varit med om det själv men det ska väl vara som du beskriver det...
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-05-12 13:46:29 följande:
    Varit ute å gått i skogen 6 km idag med familjen, riktigt skönt och mysigt! Förutom att konditionen inte är vad den brukar så var de inga problem alls att gå, trodde de skulle bli lite jobbigt med de gick hur bra som helst Känner mig fortfarande pigg å rörlig i kroppen vilket jag är väldigt tacksam för, har ingen foglossning eller något å inte speciellt mycket förvärkar
    Å gud så skönt...själv har man ont nästan hela tiden i lår,ljumskar å blygdben...skitont ibland mindre ont ibland..ju mer jag rör mig desto ondare...börjar bli lite orolig att förlossningen ska bli ännu mer plågsam när man har så ont i tex blygdbenet när ungen ska ut där. Men enligt vad jag har läst så ska det inte påverka.
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-12 18:01:05 följande:
    Min bm har pratat om att om man har mycket foglossning framtill så är det vanligt att värkarna blir mer koncentrerade där och att det kan bli jobbigare. Precis det man vill höra... Men hon menade också att det KAN bli så, det behöver inte alls bli så.
    Å nej...men man får väl plågas det dygnet å sen hoppas att det blir bättre iaf :P.
  • Bumman79

Sen jag gick hem för 1,5 v sedan har jag inte hunnit med någonting känns det som...jag är bara supertrött vilar vilar vilar sen sover jag typ 12 timmar per natt. Å vaknar såklart dödstrött.

Är i v 36 nu (35+0). Är det så det ska vara nu på slutspurten kanske? 
    Jag som hade tänkt att fixa en massa och så orkar jag inte...tänkte tvätta bebiskläder nu känns skitjobbigt...men har skjutit upp det i 3-4 dagar redan. Å jag tycker ju egentligen att det är jättekul med bebisfixet!

Känns som att jag har småhuvudvärk och yrsel och är smått förkyld och dödstrött men det har jag ju känt mig i 10 dagar nu å blir bara tröttare och tröttare...eller kan det vara så att det är mina järndepåer som bär skulden?
    Jag ska ju få dropp men vet inte när...känns som att jag är i akut behov av det nu.
    Är lite smått irriterad över att inte BM tog upp saken för några månader sedan när jag började berätta om mina svimningskänslor. Man har fått stå ut i några månader extra pga det.

Gnäll gnäll gnäll är det fler som är totalt orkeslösa som jag är? Vill bara bli pigg å glad å fixa å dona inför bebisens ankomst...

• Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-05-14 15:22:58 följande:
    Å herregud vilken dag. Har sovit så dåligt å vaknade å kände att jag inte va människa alls. Sen 12 har jag legat å slumrat om vart annat. Har ingen ork till något, små molar i magen. Mannen som passar upp på mig stackarn fast han fyller år men han blir nog lite små nojjig då han aldrig sett mig still i mer än än kvart ;)
    Det kanske är så att alla är dödströtta nu pga dålig sömn (springa å kissa varannan timme och man ligger obekvämt) man får hoppas att det blir lite bättre sen när barnet kommit fast då ska man ju amma å sånt istället ;).
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-05-14 16:24:31 följande:
    Å på tal om detta med namn, vi har ett namn som vi bestämt att lillasyster ska få heta om de passar henne när hon kommer ut men de vill vi hålla hemligt tills hon är född, något folk inte kan acceptera utan alla måste tjata å försöka gissa vilket namn de är fast vi sagt att vi inte kommer avslöja något alls förens hon är född som sagt å då blir folk nästan sura, förstår inte vad de är med vissa, är de okej att vara precis hur oförskämd som helst mot någon bara för att den personen är gravid?
    Jag kan oxå känna att det är jobbigt med namntjatet för vi har 2 namn som vi tycker om men när alla frågar och man går runt och säger dessa 2 namn till alla känns det nästan lite som att "sagt är sagt".  Men jag brukar säga att vi har dem som favoriter men sen får vi se om barnet passar med namnet osv...
  • Bumman79

Grattis Pepita kom hon för tidigt eller skulle du ha nu i maj? :)

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-05-14 19:31:08 följande:
    Åhh va mysigt... Stort grattis...

Både längtar efter att det sätter igång men samtidigt aj aj aj
    Samma här....
  • Bumman79
    Lina007 skrev 2012-05-14 21:10:19 följande:
    Jag blev så nyfiken när Pepita uppdaterade oss om den roliga nyheten att jag var fräck att gå in och kolla BF-listan och enligt den var det 4/6
    Oj typ 3 v innan då...fast det är väl normalt ändå...
Svar på tråden Juni-barn