Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

RocketQueen skrev 2012-04-25 16:27:37 följande:
    Bumman: Jag har också blivit sjukskriven ett par veckor åt gången. Läkaren sa att det brukar vara lättare att få igenom sjukskrivningen hos fk om man gör så. Och att det var bra att börja med mindre (jag var ex först sjukskriven 50%) innan jag blev heltidssjukskriven.
    Ja man får kämpa på den sista tiden....:). Men det kanske e lättare om man provar såhär först...
  • Bumman79
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 16:25:04 följande:
    Nu ligger han precis på gränsen för ett blodbyte...känns jätteläskigt jag har inte ens fått hålla i min lille kämpe än bara petat på honom lite där i kuvösen. Känns hemskt
    :( hoppas att allt går bra...
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-25 16:22:53 följande:
    Haha jag vet inte det ja...

Då är du beräknad två dagar före mig.. Vi får väl se när dom behagar kika ut.. Vet du könet?
    Nej jag vet inte könet vi kollade bort på ultraljudet igår...:P
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-04-25 22:32:05 följande:
    Min låg på 2840 o var 21% över o beräknas väga från 4200
    De sa samma till mig att om den fortsätter i den här takten kommer den väga minst 4200 g :P.
    Men man vet ju aldrig hur det blir i slutändan...
  • Bumman79

Idag var jag på föreläsning om förlossning och eftervård på Danderyds sjukhus.

En del hade man hört på föräldrautbildningen men lite var ju ändå nytt. Kul att höra lite om hur rummen ser ut å vad det finns där inne osv...å roligaste var nog att lyssna på eftervården på patienthotellet det är ju det man ser fram emot när allt är över.
    Båda kvinnorna som föreläste verkade ju hur gulliga som helst så är alla som dem så kommer man ju att känna sig trygg på BB iaf...

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-27 09:06:36 följande:
    Den var ju superbra. Jag vart däremot lite besviken på att hon inte pratade om Danderydsmodellen. Jag har vart helt inne på den efter vad min sambo berättat om hans senaste förlossning. Och så får man höra att dom inte aktivt använder sig av den just nu... Det vart jag lite besviken på, ska prata med min barnmorska om det vid nästa besök...
    Aha jag har aldrig hört talas om det..men det kanske går att googla? Jag kollade runt lite men kände inte igen ngn från berga :P.
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-27 10:13:06 följande:
    Här finns lite info...
    www.danderydssjukhus.se/Om-ditt-besok/Dandery.../

Haha, det var jag som var tjockisen med kryckor... Om du såg någon sådan..
    Hm jag såg ingen tjockis med kryckor men en tjej kom hoppandes på ett par ja kanske var du då :P. Blond?
  • Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-04-27 23:15:19 följande:
    58 dagar kvar, minus en vecka skulle jag tro eftersom jag ska bli igångsatt. Blir så avis på er som bara har 30 dagar kvar.. Vill med ha så lite kvar..
    Jag blir oxå avis har 51 dagar kvar....:P
  • Bumman79

En dum fråga men hur ska ni bädda liggvagnen i sommar? Det lär ju inte behövas ett tjockt täcke iaf räcker det med ett lakan å sen en tunn filt över?

• Bumman79
    Dancia skrev 2012-04-28 00:01:39 följande:
    Vädret är ju väldigt växlande under sommaren så jag har köpt täcke och kudde till vagnen med bäddset. De lite kallare dagarna/kvällarna kommer jag använda täcke och varma dagar tar jag bort täcket och kanske bara använder påslakanet till täcket eller någon tunn filt.
    Ja jag har oxå tänkt på det att det faktiskt kan regna å vara lite ruggigt men samtidigt tänker man att det kanske är värmebölja men det är nog bra som du skriver att ha både och :).
Svar på tråden Juni-barn