mycketsaft skrev 2012-05-09 11:12:02 följande:
Jag ska få mitt sista järndropp idag och trots att det var lite dyrt att köpa så är det värt varenda krona, jag mår så mycket bättre! Hade mycket problem med yrsel och att jag höll på att svimma + tröttheten, hoppas du får droppen :)
Jag har haft problem med järnvärdena i många år förmodligen pga IBS:en och riklig mens så jag har ju gått med låga nivåer tidigare...å sen blir det ju en ond cirkel när man har såna problem med att äta tabletterna...så förra våren fick jag dropp 2 ggr och blev SÅ mycket piggare...så jag tycker oxå att det är så enkelt att bara lägga sig i 45 minuter å få det där droppet å sen må bra i typ ett halvår :). Förstår inte varför det ska vara såna problem att få igenom det bara? Jag har klagat på svimningskänslor i månader...och huvudvärk att jag aldrig haft så mycket huvudvärk innan jag blev gravid (jag har ju ont i magen istället) men BM kanske inte tänkte på det...
Det som är bra är ju att det går på högkostnadsskyddet annars kostar det väl typ 2000:- ja...:P
Hur många järndropp har du fått? När jag tog dem fick jag lite kramp i magen och sen väldigt orolig mage när jag kom hem men det gick över till nästa dag har jag för mig...får du några biverkningar av droppet?
Men det är ju f*n så mycket lättare än att gå med ont i magen varje dag i flera månader när man äter tabletterna..många skriver att de blir förstoppade men jag brukar bli tvärtom jag blir magsjuk av dem typ...