Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Dancia skrev 2012-05-09 19:56:09 följande:
    Jag brukar fråga eftersom jag vill ha lite koll själv :). Och om jag glömmer nånting så står allt i journalen som jag har i handväskan helatiden.
    Å det skriver du ner själv i journalen?
  • Bumman79

Idag har jag varit ledsen...har drömt att killen varit otrogen och vaknade med värsta ångesten...sen fick jag för mig att han skulle dö i en bussolycka när han var ute å åkte till stan på möten...mycket känslor som bara kom idag har känt mig superdeppig...tom när jag kollade på tv började tårarna rinna..:P.

Har inte varit såhär deppig på länge...några månader tror jag...humöret var lika bra som vädret= grått å regnigt. :P

• Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-05-09 22:32:52 följande:
    Bumman79: Känner igen de där med mycket känslor och oro, jag oroar mig så extremt mycket hela tiden, över sonen, över sambon. Sambon jobbar borta en del å jag tror hela tiden att något ska hända honom, går runt med en klump i magen hela tiden, riktigt jobbigt då jag inte alls är van med dessa känslor. Nog för att jag alltid oroar mig å är lite överbeskyddande men inte såhär extremt!
    Ja man är verkligen överkänslig som gravid ibland...men det är väl kanske för att man är rädd att familjelyckan ska krossas på något sätt...
  • Bumman79
    Dancia skrev 2012-05-09 22:41:55 följande:
    Nej barnmorskan skriver in det :)
    Oki min Bm skriver in det i datan tror jag sedan sa de på Danderyds föreläsning att journalen skickas elektroniskt så man behöver inte ens ta med den (bara blodgrupp å något annat papper.) Kanske är olika i olika delar av landet?
  • Bumman79
    stjärnfrukt skrev 2012-05-10 09:39:29 följande:
    På lördag ska jag skriva en tenta och sen har jag tre arbeten kvar sen är jag klar för denna termin. Måste hitta ork och kraft att bara göra klart allt. Vill bara bli klar nu, för jag mår så dåligt över detta för jag känner mig så stressad :(

Någon mer som har börjat tänka "HUR ska jag orka ta hand om en bebis"? Jag vet ju att jag inte kommer ha någon skola i sommar, jag vet att jag inte kommer ha några grav.besvär, jag vet att min sambo kommer vara hemma 10veckor från att bebisen föds. Men ändå känns det nu som "hur tusan tänkte jag" Gråter 

Mådde inte alls så här dåligt, varken fysisk eller psykiskt förra graviditeten..men nu vet jag inte hur jag ska orka gå från detta tillstånd till amma dygnet runt (som gjorde riktigt ont i början för mig) inte få sova, ha två barn som kräver uppmärksamhet (idag kan jag känna att jag inte riktigt orkar med mitt första barn på samma sätt som jag gjorde innan grav och jag har sååå dåligt samvete över det!!)

Ingen som börjat tvivla på sig själv som mamma/blivande mamma?  
    Jag kan få samma tankar och känslor som dig just att man tvivlar på sig själv hur ska jag orka, hur ska jag klara av detta, hur blir jag som mamma och shit jag har ansvar för det här barnet i minst 18 år.
    Det är något jag alltid drömt om tom min största dröm men ibland känner man ju ändå att det är ett STORT åtagande.
    Men jag försöker tänka att man får ta en bit i taget nu är man gravid och så ska man klara av förlossningen sedan amning och tiden efter det och sen får man ta bit för bit.

Men just som du skriver när man känner sig extremt trött och som en elefant och går och gäspar om dagarna och knappt orkar ta hand om sig själv då har ju tanken slagit en "hur ska jag orka ta hand om en liten bebis"?
    Men man kanske är piggare då och full av kärlek till barnet det kommer ju att vara det viktigaste i ens liv ändå ju :).
  • Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-05-10 19:41:24 följande:
    Det ingår att ha lite ångest över vad som komma skall på slutet. Kom på härom morgonen att "herregud, det blir en till att potträna". Precis som om det skulle vara den jobbigaste delen Flört. Precis som du skriver är man så trött nu. Längtar tills bebisen är ute för då blir man trots allt av med de flesta krämpor ganska så omgående och blir piggare igen. Sommar och skönt får vi också Solig
    Ja vilken härlig tid att få barn jag har alltid drömt om ett vår/sommarbarn :). Skönare än att behöva sitta inne med 10-30 minusgrader när barnet är nyfött...eller bara att åka till BB när det är isgata på vägarna....

Ja man kanske blir piggare barnet är väl som ett lyckopiller ;). På något sätt måste det gå...även om man så skulle vara trött å deppig ibland...man måste försöka vila tror jag på om man har möjlighet.
  • Bumman79
    Emma Stark skrev 2012-05-10 20:45:50 följande:
    Jag har börjat tänka att "hjälp, ska vi verkligen fixa att uppfostra ett barn in i det samhälle som vi lever i. Allt vi gör och säger påverkar barnet och hur hon blir som människa. " DET känns som ett fruktansvärt stort åtagande. Nästan lite ogreppbart t.o.m :S 

Förmodligen ändrar sig dessa tankar när barnet väl kommer och när man faktiskt kommer in i en vardag igen tillsammans med denna lilla människa :)
    Jo mycket tankar/känslor har man ju...jag kan tänka lite oroligt redan nu på tonåren att jag inte vill att barnet ska vara tidig med att börja dricka och börja röka och sådant...helst ska den väl vilja sitta hemma hos mamma på kvällarna å kolla på tv ;).

Man vill inte bli för hönsig heller...men ändå få ett väluppfostrat barn som det går bra för såklart...
  • Bumman79

Idag var jag hos BM alltid trevligt...och jag ska få åka in till Danderyds sjukhus och få ett järndropp snart det är jag verkligen glad över så kanske man börjar må bättre å blir lite mindre andfådd å snurrig osv sen..:).

Igår var vi på föräldrautbildningens sista och 3:e del innan barnen kommer sen ska vi tillbaka när alla har fått sina små bebisar i slutet av augusti gud vad sjukt det känns. :P

Ingen UVI hade jag vilket jag verkligen trodde då jag springer som en tok på toa hela tiden och ibland kommer det ingenting och det trycker nästan jämt på men det kanske är för att barnets huvud ligger neråt nu....:).

Snart kommer det att ploppa ut fler ungar i den här tråden vissa har väl bara 3 v kvar nu?

• Bumman79
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-05-11 15:32:13 följande:
    Tillbaka från BM jag med.

V35

Tog bara blodtryck
    127/70 så mycket bättre än senast då det var 100/60.
    Hjärtslag:146
    SF mått 33 

Äter inga järntabletter då jag mår dåligt av dom. Senast låg hb på 146 hoppas det inte sjunkit för mycket. Hon ska ta HB nästa gång i v 37+ om inte bebis e här då, vilket jag tror;)

Baby 1112: Det e ju någonting på g för dig:) Skönt att du känner att det känns ok att den kommer nu. Jag vill gärna bli av med magen jag med men önskar att han stannar inne till 36+ så att han e pigg och orkar amma ordentligt.
    Du får ju med dina tätt kanske e därför det startar lite tidigare. 
    Oj vilket bra HB du har när du inte ens kan äta tabletter! Jag ligger på 106 å järndepåerna på 3.
  • Bumman79
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-05-11 20:52:03 följande:
    Ja det e bra, men mina depåer e dåliga. Ligger väl inte som du men jag vet att hon sa att det var lite lågt. Därför jag tänker lite på det. Skönt för dig med dropp, hoppas du piggnar till ordentligt:)
    Aha ja det brukar vara de där dumma depåerna som spökar :P. Dropp känns så enkelt bara lägga sig i 45 min och sedan mår man bra i kanske 6-12 månader iaf :). Slippa ha ont av de där järntabletterna varje dag..
Svar på tråden Juni-barn