RocketQueen skrev 2012-04-25 14:19:45 följande:
Nu har jag varit hos läkaren och fått ordnat med sist sjukskrivningen. Nu är jag sjukskriven fram tills min ledighet börjar och det känns så skönt. En sak mindre att oroa sig för, nu kan jag bara gå hemma och fixa i lugn och ro. Fast idag blir det nog mest vila, verkar som att min mage jobbar på ett sammandragningsrekordförsök idag...
Jag fick bara igenom 25% sjuskrivning för min foglossning och ryggvärk (har 25% gravidpenning oxå) så jag måste jobba 50% av mina timmar ändå....
tom min chef tyckte att det hade varit bättre om jag blivit helt sjukskriven istället....blir bara krångligt för henne att pussla ihop ett nytt schema till mig.
Känns som att läkaren inte fattade hur ont jag har bara att gå hem 5 minuter från jobbet gör ont varje steg i blygdbenet och mellan låren....
När hon undersökte mig gjorde det inte så ont med hennes rörelser att sträcka upp benet rakt fram och lite böjd osv....
men jag sa till henne att det gör ont att ta på sig kläder å eller och att bara gå överhuvudtaget å visade vilka rörelser som gör ont...sen skrek jag och drog automatiskt ihop benen när hon tryckte på blygdbenet (heter det väl) det gjorde sviiiinont. Så det märkte hon ju iaf.
Men hon tyckte att det inte var ngn fara för mig att jobba lite ändå.
Jag vet inte alla andra verkar ju få igenom sjukskrivningar på heltid fram tills BF men jag blev bara sjuskriven i 4 v.....
hon tyckte att jag var så nära förlossningen nu så att det kan ju inte bli värre iaf.....då sa jag att sista veckorna har det blivit mycket värre än innan...de kanske tycker att jag ska ta ut semester eller något.