Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Annelie81 skrev 2012-04-22 14:37:12 följande:
    Någon annan som har djur hemma? Vi har två vilda katter och jag är rädd att de skall hoppa på bebisen eller håra ner där han skall ligga...Vi har ställt fram vaggan för ett tag sen men lagt en filt över men just nu tror de att detta är deras säng...blir galen på dem! Vi skall försöka avvänja dem vid att få komma in i vårt sovrum i alla fall så man får sova ostört med bebis i mellan oss....
    Jag är oxå rädd för att katterna ska invadera bebisens grejjer å håra ner osv...jag fällde ut mitt ihopfällbara skötbord igår och då tyckte ena katten direkt att det var hennes nya säng såklart....det värsta e att jag har en sån liten lägenhet så jag kan inte stänga av varenda vrå av lägenheten heller...men jag väntar lite med att ställa upp sängen osv å sen ska jag vara hård mot katterna att de INTE får sova i sängen men man får se hur det går :p.
  • Bumman79
    JennieJ skrev 2012-04-23 23:02:30 följande:
    Äntligen hemma efter ett besök på spec förlossningen! Svimma av och ramla rätt på magen så efter 3 timmar utan rörelser och värk i magen så åkte jag in. Men efter "hjärtkurva" och ultraljud såg allt bra ut men känner fortfarande inga rörelser men han lever iaf där inne så jag kan andas ut och vila som läkaren ordinerade! Så nu ligger jag här med kraftigt stukad handled och med öm mage och ska försöka sova! Men va rädd jag blev tidigare
    Men fy vad läskigt jag har varit svimfärdig innan å trott att jag skulle svimma men klarat mig...det var precis det jag var rädd för att ramla på magen. Tur att det gick bra iaf..
  • Bumman79
    Pepita skrev 2012-04-24 07:11:52 följande:
    JennieJ: usch, vad läskigt! Tur att de är så skyddade i magen. var

Bumman: Har du varit till läkaren? Och hur gick det?
    Ja jag var hos läkaren idag å hon kändes inte särskilt förstående...när hon tryckte på mitt blygdben skrek jag till och mina ben drog automatiskt ihop sig som av en ren reflex det gjorde svinont...jag försökte förklara hur ont jag har osv men hon ville bara sjukskriva mig på 25% (har 25% gravidpenning oxå) under 4 v. Så jag måste ändå gå å jobba halva min tid iaf...:(. Lite småbesviken faktiskt...
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-24 08:51:35 följande:
    Jag bor i Stockholm, eller ja rättare sagt Åkersberga..
    Jasså det gör jag oxå går vi kanske på samma föräldrautbildning då? :)
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-25 09:03:45 följande:
    Jag har min barnmorska på danderyd (Prima liv) så vi har inte gått någon föräldrautbildning. Eller jag har gått den dom erbjuder i storgrupp i aulan på danderyd (att föda första barnet) och imorgon ska vi iväg på föreläsning om danderyds förlossning...
    Aha...ja jag ska oxå gå på den där föreläsningen imorrn hade jag tänkt...
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-25 10:04:19 följande:
    Ahhh! Får se om jag får med mig sambon... Han är typ värdelös på att planera in saker och trots att jag skickat mail 10 gånger till hans jobb så har han missat att lägga in den i jobbkalendern så nu har nån lagt in ett möte mellan 15-17... Men han skulle försöka finta bort den!

Va kul med en Bergamamma till, det är ditt första barn va?
    Aha ja det är ju roligare att pappan e med...:(.

Ja det är mitt första trots att jag faktiskt e 33 år gammal...:P.
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-04-25 14:19:45 följande:
    Nu har jag varit hos läkaren och fått ordnat med sist sjukskrivningen. Nu är jag sjukskriven fram tills min ledighet börjar och det känns så skönt. En sak mindre att oroa sig för, nu kan jag bara gå hemma och fixa i lugn och ro. Fast idag blir det nog mest vila, verkar som att min mage jobbar på ett sammandragningsrekordförsök idag...
    Jag fick bara igenom 25% sjuskrivning för min foglossning och ryggvärk (har 25% gravidpenning oxå) så jag måste jobba 50% av mina timmar ändå....tom min chef tyckte att det hade varit bättre om jag blivit helt sjukskriven istället....blir bara krångligt för henne att pussla ihop ett nytt schema till mig.

Känns som att läkaren inte fattade hur ont jag har bara att gå hem 5 minuter från jobbet gör ont varje steg i blygdbenet och mellan låren....

När hon undersökte mig gjorde det inte så ont med hennes rörelser att sträcka upp benet  rakt fram och lite böjd osv....men jag sa till henne att det gör ont att ta på sig kläder å eller och att bara gå överhuvudtaget å visade vilka rörelser som gör ont...sen skrek jag och drog automatiskt ihop benen när hon tryckte på blygdbenet (heter det väl) det gjorde sviiiinont. Så det märkte hon ju iaf.
    Men hon tyckte att det inte var ngn fara för mig att jobba lite ändå.

Jag vet inte alla andra verkar ju få igenom sjukskrivningar på heltid fram tills BF men jag blev bara sjuskriven i 4 v.....hon tyckte att jag var så nära förlossningen nu så att det kan ju inte bli värre iaf.....då sa jag att sista veckorna har det blivit mycket värre än innan...de kanske tycker att jag ska ta ut semester eller något.
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-25 16:07:32 följande:
    Ja, visst är det det. Även om han (ok, hans exfru! ) fött ett barn på Danderyd och vet hur det är där...

Ja, men alla är vi väl redo vid olika ålder. Jag anser inte att någon ålder är bättre än någon annan att skaffa barn i..

Får man fråga vart i Berga du bor?
    Jag bor i centrum...du då?

Jo precis det har inte varit läge innan att skaffa barn för mig...sen tog det 2 år att bli gravid oxå.
  • Bumman79

Jag var på ett tillväxtultraljud igår är i v 33....allt såg bra ut men barnet var ganska stort tydligen 2,4 kg å snittet ska vara 2 kg. Plus 19% alltså....hoppas att den inte blir FÖR stor sen bara :P

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-25 16:20:05 följande:
    Åkerstorp, precis mittemot skolan. Granne med de där fula radhusen...

Oj, och här fick vi till det utan att ens försöka och med skydd.....

När har du BF?
    Haha oki men det är ju bra det att ha lätt för att bli gravid :). 17 juni är det beräknat....:)
Svar på tråden Juni-barn