Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

MarieG81 skrev 2012-04-07 14:00:42 följande:
    Idag har jag shoppat en del bebiskläder :) Vi har svårt att få vårt hus sålt o det gör mej superstressad eftersom vi redan har köpt ett nytt. Så för att göra mej lite gladare så köpte jag lite fina kläder :)

Idag såg jag en dokumentär på svt om olika familjer som hade fått barn under 2010 o det var en hel del små bebisar med. Jag satt o grät o längtade jättemycket efter min egen bebis! Min sambo gav mej en kram o sa att det är ju bara ca 80 dagar kvar. Just nu känns 80 dagar jättemycket!!! Längtar så efter att få hålla bebisen i min famn :)

Glad påsk till er alla!
    Å jobbig sits med huset...hoppas att det löser sig!

Jag kollar oxå på den där dokumentärem född 2010 den är väldigt intressant ju :). Ja man längtar verkligen nu efter sin lilla bebis ibland känns det fortfarande overkligt att man ska få en liten....samtidigt som man för fullt planerar å handlar saker till den osv...det känns som ett stort mirakel om allt går som det ska :).

Glad påsk!
  • Bumman79

Har shoppat lite babykläder och saker och kollat lite på en sån där sovpåse till bebisar men undrar om det verkligen är nödvändigt med en sådan? Å speciellt under sommaren när det kanske är värmebölja?

• Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-04-08 20:31:48 följande:
    Har inte nu med fick efter förra förlossningen. Köpte xyloproct slavar,men var jättebra!
    Jag sökte på amningskudde i sökrutan för jag hittade den inte . Jag köpte den med tummen på, köpte en lika skötbädd för några veckor sen
    Jag ska inte ha någon sovpåse för jag tror det blir för varmt. Men min dotter har alltid varit varm. Vi ska köpa en gallerfilt som kyler/värmer bebisen. Min dotter var så varm så hon hade bara blöja på sommaren.
    Det var så jag tänkte oxå..om man nu skulle behöva en till vintern får man väl köpa en senare man måste ju inte köpa allt direkt :)
  • Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-04-09 10:08:28 följande:
    Det har vart några jobbiga dagar här får vår del, och kommer också vara framöver. Igår gick jag in i v.29+0 alltså den veckan och den dagen som Maja tog sina sista andetag på.
    Många dagar framöver här kommer att bli skitjobbiga, Valborg är olycksdagen , och 3 maj är hennes födelsedatum. Jobbigt att ha vart gravid nästan exakt samma tidpunkt denna gång, särskilt nu. Man börjat funderar på om den där inne i magen är lika stor som henne? Om de är lika? Om bebisen i magen tar skada av hur dåligt jag mår?

Långt och jobbigt inlägg,men de är mitt liv just nu. Är så trött och blir så arg på folk som ger mig kommentaren "du måste tänka framåt och på den du har i magen" nehe? Som om att jag inte försöker med det typ varje dag?
    På påskafton hade jag än en gång en panikångestattack och jag och sambon fick bli henne från påskfirandet hos vännerna. Blir så arg på mig själv! På den jag har blivit..
    Vill bar att allt ska vara över nu!
    Läste lite i din blogg å började nästan gråta måste hålla in tårarna för nu ska jag gå å jobba hela kvällen..shit vad jobbigt jag skulle oxå vara lika orolig att något skulle hända om jag hade upplevt en sådan sorglig sak. Det är ju inget konstigt med det.
    Jag är själv nojjig och undrar om allt ska gå bra och att jag verkligen ska få en frisk liten bebis i mitten av juni...
    Hoppas att dessa veckor går fort och att allt går bra för oss alla i tråden!
    Försök att göra saker som du mår bra av som får dig att tänka på annat om så bara för en liten stund...kram.
  • Bumman79
    emma78 skrev 2012-04-10 08:34:33 följande:
    Jag kommer att föda i Jönköping! BF 14 juni....om man få gå så länge...!
    Någon mer som drömmer om bebis/ förlossningen??
    Jag har börjat drömma otroligt mycket om när/hur  förlossningen sätter igång....var jag kommer att befinna mig,hur det sätter igång mm Ibland är jag hos BM,ibland går jag på toa,ibland är jag i affären......börjar faktiskt bli lite nervös!!
    Har aldrig sett bebisen i ansiktet! Bara bakhuvudet.....har heller inte sett om det är tjej eller kille.....  ska bli spännande när det väl gäller och se hur mycket "sanndrömmare" man är:) 
    Jag drömmer oxå mycket om bebis och förlossning men har heller inte fått reda på kön i drömmarna...:).
    Spännande det närmar sig nu ja och det är både läskigt samtidigt som att det känns naturligt tycker jag....jag tycker att man drömmer något om bebis eller inhandling och sånt som hör till minst varje natt :).
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-10 09:15:36 följande:
    Svante Karl Bertil blir namnet på vår lilla skatt i magen... Vi bestämde det i natt när ingen av oss kunde sova!

Annars är det både tungt och underbart just nu. Mamma är dålig och ligger på Huddinge sjukhus med vätska i ena lungan som man inte vet vart det kommer från. Det underbara är att min 4 åriga autistiska bonus har börjat kommunicera med oss mer och mer. Det bara sprutar ord ur henne... Hon har gått ifrån att bara peka och upprepa det sista ord man sagt till henne till att säga: "inte! Nej, okey! AJ AJ!" när något inte är som hon vill (vilket är väääääldigt ofta just nu) och "Törstig, vill vatten" när hon vill dricka... Då blir man så lycklig att tårarna rinner..
    Svante vad roligt :). När jag var barn och fick en lillebror ville min pappa att brorsan skulle döpas till Svante. "Svante svängpung" brukade han reta mig å skratta men jag som då var 8 år tyckte att det var förskräckligt och tänkte men gud brorsan kommer ju att bli mobbad med det namnet! Min bror fick ett vanligt namn...men idag tycker jag faktiskt att Svante är väldigt sött! Jag nämnde tom det namnet som förslag till killen men han är lite kräsen av sig...:P.
    Jag gillar lite gamla gubb å tantnamn  iaf :).
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-04-10 12:08:59 följande:
    Någon mer som fått kommentarer ang. att ni fixat och ställt fram vagn å liknande? Vi har köpt vagn, vagga, babyskydd å skötbord men det är fortfarande en massa kvar att fixa å köpa å jag tycker inte att det är tidigt när man passerat v.30, vi köpte i ingenting förens efter v.25 men så igår hade vi kalas för sonen å släkt å vänner kom, vissa slängde då ur sig att de var värst vilken god tid vi är ute i, hoppas bara att de går vägen då så det inte händer något med barnet. Ja vad säger man? Inte kul att få såna kommentarer. Vi svarade att vi resonerar som så att skulle det hända bebisen något så kommer vi inte att må mer dåligt för att de står en vagn framme, jag tror att det är det minsta bekymret och jag tror heller inte att risken för att det händer något är större pga att vagnen är köpt. Klart man är orolig som vilken förälder som helst men jag orkar inte gå runt och tro hela dagarna att något ska hända å därför inte våga köpa något, så var jag när jag väntade sonen å de blev bara en väldigt jobbig graviditet med alla oro, denna gången känner jag mig lugnare å även tanken på att något faktiskt kan inträffa är enklare att acceptera och tänka! Sen tycker jag det är skönt att ha allting klart, jag vill njuta och ta de lugnt när bebisen kommit, inte stressa runt i värmen å handla allt som behövs plus att vi köper lite varje månad för att slippa köpa allting i juni, det är ju både en ekonomisk och tidsmässig fråga. Hur tänker å känner ni andra? Jag blev så ledsen över kommentarerna vi fick igår
    Jag fick oxå mycket såna kommentarer om jag tex gick på Ikea å kollade på spjälsängar i v 15-20 då fick man pikar om att man var så tidigt ute. Men jag kollade ju bara...men jag å killen har köpt in en sak i taget och nu har vi fixat det mesta fast vagnen hämtar jag ut om en månad (men den är ju bokad sen 2 mån tillbaka) och sängen är köpt men inte uppackad än...men håller med man lär ju vara exakt lika ledsen om ngt skulle hända oavsett om man har köpt grejjer eller ej! Man skulle inte ens tänka på pengarna i det läget...
  • Bumman79

Jag gjorde en glukosbelastning idag som gick bra 4,4 innan testet och 6,4 efter 2 tim och sockerlösning...det skulle vara oki sa tjejen på labbet iaf. Men fy vad jag blev trött i väntrummet satt nästan å sov...å mådde illa oxå iom att man inte ätit något...

• Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-04-10 19:07:17 följande:
    En liten fråga, ser att många skriver ett förlossningsbrev. Vad skriver man i ett sånt? Är de vanligt att man gör det?
    Jag som ska bli igångsatt ska jag skriva ett och vad ska jag skriva?
    Det där är jag oxå nyfiken på...vet inte alls vad jag ska skriva då jag aldrig har varit med om detta förut...
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-04-12 13:55:50 följande:
    Hej allihopa :)
    Har följt tråden sen oktober men inte tagit för mig att skriva nåt, kan man vara med här?
    Är 36 år och gravid med en dotter som är beräknad 17 juni. Känner mig som en koloss men tack och lov kan jag fortfarande rida, har ju 3 hästar :)
    Å samma BF som mig :).
Svar på tråden Juni-barn