• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • 84Maria

Grattis Sweet life!!!

Idag är jag lite bättre. Jag har kunnat tagit mig några fler metrar vilket har varit otroligt skönt att komma ut bara för en liten stund. Men att sitta på toa är hur jobbigt som hällst. Jag ska till bm i början av veckan så jag ska höra lite vad hon säger. Man får ju lite panik när man knappt kan sitta på toa och göra sina behöv för att nerverna hamnar i kläm.

Vila har jag oxå hört att man ska göra. Men det verkar inte funka här eftersom jag låg hela dagen igår och varit sittandes i soffan idag. Då borde det ju komma igång i så fall.... Har börjat blivit förkyld med så nu vill man ju att den ska stanna inne tills man blir helt frisk. Fast jag skulle ju inte klaga om h*n ville titta ut i kväll...

Man får väl räkna ner hur många dagar man max har kvar kanske... Fast det kanske oxå känns jobbigt. Men när man väl har sin bebis i famnen så vet man ju att all denna väntan är som bortblåst. 

• Pluttan

LillSnurr82 jag kan bara hålla med dig. Jag har också hört att förlossningen startar när kroppen är i vila. Mitt vatten gick ju under natten när jag sov. Vaknade av att det var mycket vått.

Har provat både mirakeldrycken i 2 omgångar och käkat många ananasar utan resultat.
    Kanske möjligen färdknäppen på kvällen innan gjorde så vattnet gick. Men värkar kom det inte.

• Baby1112

Håller med. Vilan var ju det som funkade, Efter att ha försökt jaga igång kroppen. :)

• ekind

Ja vila är nog det som gäller. Känner mig lurad bara då storasyster kom precis på BF. Har ju liksom ställt in mig på att denna skulle komma tidigare! Nervsmärtorna känner jag igen, sjukt obehagliga, men jag har dem inte hela tiden utan bara när bebis rör sig som mest. Nä vad säger ni, inatt vore väl en bra natt att klämma ut bebis! Imorrn är det ju juli...

• Bumman79
    ekind skrev 2012-06-30 20:16:35 följande:
    Ja vila är nog det som gäller. Känner mig lurad bara då storasyster kom precis på BF. Har ju liksom ställt in mig på att denna skulle komma tidigare! Nervsmärtorna känner jag igen, sjukt obehagliga, men jag har dem inte hela tiden utan bara när bebis rör sig som mest. Nä vad säger ni, inatt vore väl en bra natt att klämma ut bebis! Imorrn är det ju juli...
    Det blev ingen junibebis för mig iaf...man får sikta in sig på juli nu ;).
  • Uddabus

Snart har ni alla era underbara bebisar i famnen... :) håll ut dem är här snart...

Är det någon som känt under graviditeten att fan jag vill ju ha fler.. Det kan inte vara sista bebisen nu... O känner även så nu när lille Charlie är här...

Konstigt egentligen eftersom jag alltid innan sagt att jag aldrig vill föda barn igen osv

• LillSnurr82
    Uddabus skrev 2012-06-30 21:55:54 följande:
    Snart har ni alla era underbara bebisar i famnen... :) håll ut dem är här snart... Är det någon som känt under graviditeten att fan jag vill ju ha fler.. Det kan inte vara sista bebisen nu... O känner även så nu när lille Charlie är här... Konstigt egentligen eftersom jag alltid innan sagt att jag aldrig vill föda barn igen osv

Just för tillfället är jag nöjd med de två jag har. Men har alltid velat ha tre barn. Men inte förrens om några år. En liten sladdis vill jag ha :)
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Märta 20120615 ♥
  • lycka 4

Jag har fyra nu å jag hade bestämt att detta va den sista. Nu fick jag ju veta efter snittet att min livmoder är för tunn för att klara en grav till så nu kan jag inte ändra mig ;)

• Baby1112

Detta var ju mitt andra barn så jag är ganska nöjd. Men som LillSnurr säger så har jag också alltid sagt tre. En sladdis om några år... :)

Men efter denna graviditeten och förlossningen så tror jag att jag kommer att vara nöjd med två även om några år. Har inte alls samma längtan att uppleva allt igen som jag hade efter att dottern fötts. Kanske för att allt var mycket jobbigare denna gång?

• emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-30 21:55:54 följande:
    Snart har ni alla era underbara bebisar i famnen... :) håll ut dem är här snart...

Är det någon som känt under graviditeten att fan jag vill ju ha fler.. Det kan inte vara sista bebisen nu... O känner även så nu när lille Charlie är här...

Konstigt egentligen eftersom jag alltid innan sagt att jag aldrig vill föda barn igen osv
    Jag känner nog så, försöker slå bort det, men någonstans finns nog längtan efter fler hela tiden ;) Jag blir ju 37 i år så jag borde ju börja tänka på annat nu ;)