• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lucian Caesar

Grattis sweetlife!!
    Håller tummarna för dig Emma stark, hoppas det e på gång på riktigt nu, lycka till

• Pluttan

Grattis Sweetlife.
    Fin förlossningsberättelse. Kände igen mig med den olustiga känslan som lustgasen fick mig känna mig.

• Pluttan

Stora styrkekramar till er som gått över. Håll ut snart är era långa väntan över. När ni sedan har era små hos er glömmer man fort att man gått över så länge.
    Själv gick jag över 11 dagar. Blev igångsatt då pga vattenavgång.
    När min bm gjorde en hinnsvepning på mig höll hon kvar en stund och petade mot fosterhinnorna. Kanske var det det som utlöste att vattnet gick sedan på natten.

• emersson75
    Emma Stark skrev 2012-06-30 11:02:08 följande:
    Jag tror att jag har värkar :) de har kommit med ca 5 minuters mellanrum sedan ca kl 7 imorse :) det måste ju vara värkar :P de gör inte speciellt ont, de är mest irriterande :P men jag har tagit 2 Alvedon nu och när jag känner att de börjar göra mer ont så ska jag ta en varm dusch/bad så får vi se om det är på riktigt eller inte :P annars är det ju igångsättning imorgon kl 10 :D
    håller tummarna för att det är på g:) det låter ju som det iaf:) 
  • ekind

Hej alla! Jag har följt tråden ett tag. Har BF idag å tänkte nu att ni i denna tråd där nästan alla fått kan få ge mig era bästa tips på hur man får igång det hela? Hade värkar hela kvällen igår, dock oregelbundet å glest, slemproppen har släppt och för 1 vecka sen var jag öppen 1,5 cm å mjuk. Nu vill jag ha ut min bebis! Ge mig era mest framgångsrika tips tack!????

• Bumman79
    ekind skrev 2012-06-30 13:49:22 följande:
    Hej alla! Jag har följt tråden ett tag. Har BF idag å tänkte nu att ni i denna tråd där nästan alla fått kan få ge mig era bästa tips på hur man får igång det hela? Hade värkar hela kvällen igår, dock oregelbundet å glest, slemproppen har släppt och för 1 vecka sen var jag öppen 1,5 cm å mjuk. Nu vill jag ha ut min bebis! Ge mig era mest framgångsrika tips tack!????
    Jag kan tyvär inte ge tips iaf då jag har gått 13 dagar över tiden nu min kropp vill inte starta naturligt hur mycket jag är försöker att röra på mig i den mån jag kan (trots foglossningsbesvär osv.)

Vissa säger ju att färdknäppen ska hjälpa...:P. Men de flesta barnmorskor verkar ju tycka att man kan testa råden som ska starta men att det kanske inte finns vetenskapliga bevis för att de verkligen fungerar :).
    Googla på "att sätta igång förlossningen" det finns massa länkar med tips..
  • Baby1112

Ekind: bästa tipset är att ge upp hoppet. Min bebis började göra sig redo i vecka 36. Hade förvärkar var och varann dag. Efter att ha gått så i nästan tre veckor och trott att det var på g hela tiden så bestämde jag mig för att strunta i allt.
    Inga fler färdknäppar, städtag, promenader eller annat konstigt. Kommer säkert ändå att få gå över. Detta var på fredagen. Han föddes på måndagen, åtta dagar innan BF.
    Så när jag gav upp kom han, och jag provade typ allt!!!

• LillSnurr82

Jag har hört att det är en myt att en förlossning startar av att röra sig mycket(om inte förlossningen redan är i gång vill säga) utan det är tvärtom att vill man starta den ska man ta det så lugnt som möjligt i stället. Rör man sig mycket tror kroppen att man är på flykt och då startar det ej.. Jämför man oss med djur så stämmer det ju, en häst tex skulle ju aldrig föla under flykt utan när det är lugn och ro.. Men bara vad jag hört..

Min första förlossning starta under natten och den andra på morgonen. Så för mig har det startat när kroppen varit utvilad. Dagen innan den första förlossningen mocka jag ut hela min hästs box och dagen innan denna förlossning var jag på mina syskonbarns skolavslutning och bar min dotter "på" magen en bra bit från och till bilen..