• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • 84Maria

Jag känner att jag vill ha fler. Blir nr 2 nu men det skulle vara kul att få ett syskon till denna i magen som kommer någorlunda tett... Det är ju 6 år mellan första och andra.

• Havsjungfrun
    ekind skrev 2012-06-30 20:16:35 följande:
    Ja vila är nog det som gäller. Känner mig lurad bara då storasyster kom precis på BF. Har ju liksom ställt in mig på att denna skulle komma tidigare! Nervsmärtorna känner jag igen, sjukt obehagliga, men jag har dem inte hela tiden utan bara när bebis rör sig som mest. Nä vad säger ni, inatt vore väl en bra natt att klämma ut bebis! Imorrn är det ju juli...
    Man ska nog inte sikta in sig på förlossning när syskonen kom.. Mina kom 35+4, på BF och 41+3, så ingen logik där inte.

De flesta förlossningar startar ju på natten så vila är nog bra. Den här gången drog det dock igång efter en promenad, hade dock tagitt det varje dag så innan var nog inte kroppen redo. Bara att invänta kroppens start... 
  • Havsjungfrun

Detta var ju vår lille "mini-sladdis" så nu har vi tre och är fullt nöjda med det.

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-06-30 11:15:02 följande:
    Nu är han här, eller ja... Han kom 03.24 i torsdags men först nu har jag haft möjlighet att skriva här!

Älskade lilla Simon 3020g och 50cm!

Har skrivit en låååång förlossningsberättelse som jag lägger in i andra tråden!
    Grattis!
  • zenoble

Egentligen har jag sagt att 2 är lagom och så känns det nu, men det är ju sån himla mysig upplevelse så man ska aldrig säga aldrig, är bara 21 så det finns ju tid för en sladdis många år framåt. Men det får vi se då Men när han hade huvudet i öppningen denna gången länge så tänkte jag bara aj aj fan aldrig mer nu. Haha..

• ekind

Har klickar värkar sen 3-tiden. De kommer med ca. 10 min intervall, kännbara men inte speciellt smärtsamma! Vad tror ni, förvärkar el bebis på g?

Havsjungfrun skrev 2012-07-01 10:29:45 följande:
    Man ska nog inte sikta in sig på förlossning när syskonen kom.. Mina kom 35+4, på BF och 41+3, så ingen logik där inte.

De flesta förlossningar startar ju på natten så vila är nog bra. Den här gången drog det dock igång efter en promenad, hade dock tagitt det varje dag så innan var nog inte kroppen redo. Bara att invänta kroppens start... 

• Uddabus

Vad tror du sj? :) oftast brukar man veta efter ett par timmar med värkar... Att dem känns mer o kommer tätare

• 84Maria
    ekind skrev 2012-07-01 19:13:26 följande:
    Har klickar värkar sen 3-tiden. De kommer med ca. 10 min intervall, kännbara men inte speciellt smärtsamma! Vad tror ni, förvärkar el bebis på g?
    Två alvedon och ett varmt bad säger dom att förvärkar ska försvinna på men inte riktiga värkar. Du känner nog bäst själv. Förvärkar kan man gå och ha länge men dom brukar inte vara så regelbundna. 

Vi kan ju hoppas på att bebis är på G.

Här är det tvärlungt. Lugnet före stormen kanske.. Man kan ju hoppas på det iallafall.. Bf +3 nu   
  • ekind

De håller i sig. Tänkte ta en dusch när det är paus i fotbollen. Det kan nog vara dax men jag har blivit lurad så många ggr!

Hoppas på lugnet före stormen för dig! Passa på att vila!

84Maria skrev 2012-07-01 21:08:46 följande:
    Två alvedon och ett varmt bad säger dom att förvärkar ska försvinna på men inte riktiga värkar. Du känner nog bäst själv. Förvärkar kan man gå och ha länge men dom brukar inte vara så regelbundna. 

Vi kan ju hoppas på att bebis är på G.

Här är det tvärlungt. Lugnet före stormen kanske.. Man kan ju hoppas på det iallafall.. Bf +3 nu