• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • 84Maria

Tyvärr är jag lite fången i mitt eget hem då nerverna sätter sig i kläm rätt som det är.  Innan det blev så kunde jag hitta på massa att göra för att  ta vara på vardagen och få tiden att flyga iväg. Men nu så är jag mäst sittandes och liggandes och har varit så i några dagar nu. Så det blir väldigt långtråkigt nu...
    Men för varje morgon jag vaknar så är det en dag närmare till bebben tittar ut. Man får försöka tänka positivt iallafall.

• Emmelie Lindén

Suck jag är oxå kvar i tråden BF +4.
    När vill hon titta ut??
    Är de nån som har en historia/ erfarenhet om ricinolja, läst jätte mycket, låter som att man INTE ska prova.

• ooLunaoo

Jag är kvar. BF + 6. BM gjorde en hinnsvepning idag men har väl inte allt för stora förhoppningar om att det ska funka.

Har fått åderbråck i underlivet också så nu kan jag inte gå längre än några meter innan det känns som allt där nere ska explodera. Ändå skönt att det inte kommit förren nu, om man ska se det positivt. :) 

• Pluttan
    Emmelie Lindén skrev 2012-07-02 19:40:24 följande:
    När vill hon titta ut??
    Är de nån som har en historia/ erfarenhet om ricinolja, läst jätte mycket, låter som att man INTE ska prova.
    Tror nog inte du ska prova ricinolja. Har hört att det kan bli rena livsfaran för bebisen.
  • Sweet life
    Emmelie Lindén skrev 2012-07-02 19:40:24 följande:
    När vill hon titta ut??
    Det som händer är ju att du blir så dålig i magen att det framkallar sammandragningar i livmodern och kan få igång förlossningen. Men det betyder ju att du kommer skita och kräkas tills du tror att du ska dö...
  • Emmelie Lindén

Nu är hon här våran lilla höna!
    3990 g o 50 lång, huvet 34 cm.

Tog en hutt ricinolja efter lite om och men
    Kl.21. Värkarna kom kl.4.30 och 11.30 kom hon till världen.

Allt gick jätte bra!!

• ekind

Nu är lillasyster här! Efter en snabb förlossning kom hon ut kl 10.00 idag. Åkte in kl 7 med halvglesa värkar. Vi mår toppen å jag är så nöjd med förlossningen!

Havsjungfrun skrev 2012-07-02 11:20:49 följande:
    Hoppas att det drar igång på riktigt nu!

• Pluttan

Grattis Emmelie Linden. Vad skönt att allt gick bra även att du tog lite ricinolja.
    Blev du inte dålig i magen?

• 84Maria

Grattis Emelie och ekind till era små Hjärta

Här väntar man fortfarande och är låst i hemmet...