Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Havsjungfrun skrev 2012-05-16 19:19:47 följande:
    Synd att den inte var villig att vända på sig! Borde vara stor chans att den vänder sig tillbaka eftersom den vände sig så nyss. Var din första förlossning enkel?
    Man hoppas ju. Men läkaren som skulle vända sa att det här blir nog inga problem, för den ligger inte så långt ner plus att det ska tydligen vara lättare att vända på omföderskor. Men det gick ju sådär... Så jag har inga stora förhoppningar om att den vänder sig, ställer in mig på det värsta! :)

Dottern var en jättelätt förlossning, tog tre timmar från att vattnet gick. Värkarna kom någon timme innan vattnet. Fick sy två stygn på yttre blygläpparna för att hon hade rispat emot. Annars var jag pigg och glad och på benen på nolltid eftråt... :)

Sådär ja
  • Baby1112

Drömde inatt att vattnet gick, så vi åkte in. Men bebisen låg inte i säte längre utan hade fötterna ner och det blev stökigt så de fick göra akut kejsarsnitt... :( Allt gick bra, och ut kom en lite tjej? (enl. UL ska det vara pojke)...
    Men vaknade upp helt kallsvettig och var för första gången på länge väldigt glad när jag såg och kände min stora tjockis mage... :)

Tror vändningsförsöken satte hjärnspöken... :(

• Baby1112

Ni som inte känner något behöver inte oroa er för det. Med dottern kände jag ingenting alls innan det drog igång. Hade bara lätta sammandragningar då och då, förmodligen för att jag ansträngde mig på jobbet.
    Men ut kom hon med full fart i vecka 37+3... Var inte alls beredd. Så man måste inte känna av något innan! :)

• Baby1112
    Baby1112 skrev 2012-05-17 21:57:30 följande:
    Ni som inte känner något behöver inte oroa er för det. Med dottern kände jag ingenting alls innan det drog igång. Hade bara lätta sammandragningar då och då, förmodligen för att jag ansträngde mig på jobbet.

Men ut kom hon med full fart i vecka 37+3... Var inte alls beredd. Så man måste inte känna av något innan! :)

Dessutom så kände jag inget värkarna förrän sent. Vi åkte in på kvällen för att jag fick en blödning och då var jag redan öppen tre cm och dom sa att kom tillbaka när det gör ont. :)

Åkte tillbaka fyra timmar senare och var då öppen sju cm... Så utan blödningen hade jag inte fattat att det var på gång förrän mycket senare... Är lite trög dock!!! :)
    Sådär ja
  • Baby1112

De senaste dagarna har jag äntligen fått lite energi tillbaka efter att ha varit däckad i ett halvår känns det som. Städade hela huset som en galning igår, tackkort för bröllop klara, garderob urplockad... Bockar av massor med saker på "min lista"!

Så nu kan jag vara gravid ett par veckor till om jag får må såhär under tiden alltså... :)

Sådär ja
  • Baby1112
    Minimor78 skrev 2012-05-18 10:59:53 följande:
    Vill gärna ha lite input om en händelse som utspelade sig i morse (om ngn orkar läsa allt):

Jag började prata om vilken barnvagn vi skulle köpa. Då sa han att vi har ju en i källare som jag har vela slänga jättelänge! Ska du inte ha den nu??

Jag svarade att vi ju hade pratat om att vi behövde en till. Den gamla är toppen här hemma på landet, men den väger massor när den ska in i bilen & är krånglig att fälla ihop. Därför skulle vi komplettera med en vagn av lättare modell, typ cityvagn. En sådan går dock inte att köra på våra grusvägar, därför behöver vi båda.

Då började maken tjata om att den gamla vagnen var ett sånt dåligt köp, sämsta skiten någonsin osv...

Saken var den att vi fick den av min mamma. Vid tillfället hade vi ont om pengar & maken var helt ointresserad av att lägga pengar på vagn. Vagnen var helt ny, men av ett billigt märke.

Han har massor av gånger klagat på vagnen när den krånglat.

Nu sa han att vi kanske ska köpa en till sån vagn, den var ju sååå himla bra tyckte du, ha ha ha.

Jag blev så arg när han bara klagar på något vi fått fast han själv inte vill lägga varken tid eller pengar på en annan vagn. (Pengar är inte längre ett problem). Om han nu vet allt så bra så kan ju han skaffa en vagn!

Nu tänker jag köra den gamla vagnen till återvinningen om jag så ska bära bebisen på armen. Vagnen är bara förknippad med hans gnäll känns det som...

Överreagerar jag?    

Har haft liknande problem. Min man ville inte lägga för mycket pengar på vagn när vi väntade dottern, så vi köpte en av billigare modell med babyskydd till. Liggdelen funkade super, men när vi började med sittdelen kom problemen. (Vagnen är tom återkallad idag. )

Men bortsett från det började jag tycka att vagnen var tung och svårkörd, otymplig och allmänt osmidig. Så jag tjatade till mig en sulky av enklare modell och talade om att köper vi inte en ny vagn så kommer jag sluta gå ut. Sa att du får sköta promenader, handling osv. Allt där vagnen används.

Fick en sulky och efter att ha kört den två gånger undrade han varför jag ville ha den andra vagnen så länge... Han älskar sulkyn nu! Men min man är sådan att man måste överbevisa, det räcker inte att argumentera... :)

Hoppas det löser sig!
    Sådär ja
  • Baby1112

Idag har vi äntligen fått tummen ur och köpt en syskonvagn. Har velat fram och tillbaka väldigt länge. Men det blev till slut en Emmaljung Twin Nitro 2011. Känns lite stor sådär, men å andra sidan är den ju gjord för två! :)

Började längta mycket efter bebis när jag stoppade ner mjukliften för att kolla hur det passade. Kändes konstigt att någon liten snart ska ligga där... :)

Sådär ja
  • Baby1112

Vet att man ibland kan klämma ut mjölkliknade ur brösten redan nu innan. Men ska det verkligen vara gulaktigt? Får ut nåt slemmigt gulaktigt, ser liksom ut som gammal mjölk typ... :/ Nasty!!!

Nån mer? Nån som vet?

Sådär ja
  • Baby1112

Åh... Tack för svaren!
    Borde jag kanske vetat kände jag nu... :/ Nåja, det är väl bla. därför tråden finns. Så man kan ställa "korkade" frågor... :)

Svar på tråden Juni-barn