Lina007 skrev 2012-05-14 17:00:47 följande:
Vi har haft lite svårt med flicknamn som vi tycker om och passar ihop med sonens. När det kommer till de fornnordiska namnen så finns det ju en betydelse till namnet också, som vi tycker spelar stor roll.
Vi har i alla fall lyckats "få ihop" fyra stycken och när vi berättade om ett av dem till en familjemedlem så blev reaktionen "Idun? Vad är det för namn? Det kan ni väl ändå inte mena allvar med?"
Nähä? Varför ens fråga då? Och är det din rätt att bestämma det, inte vår - barnets föräldrar?
Och genast blev det mycket roligare att berätta om våra namnförslag..! Nä, namnen håller vi hemliga i fortsättningen.
Vi måste få se hur hon ser ut och prova oss fram.
När vi väntade sonen så hade vi två pojknamn som vi tyckte om, men när han hade fötts så var han inget av dem fastän vi provade oss fram i några dagar. Så då fick vi börja om från noll och till slut blev det en Odin.

Min mormor och morfar tyckte det var ett väldigt annorlunda namn men nu säger de att de tycker det är så himla fint och att de inte skulle kunna tänka sig honom med ett annat namn.
Det är helt galet hur folk frågar och tycker till om namnen innan bebisarna är födda. Sen efteråt brukar de flesta säga, vad fint, vad gulligt eller något men innan ska alla tycka så himla mycket. Vi säger oftast att vi har några vi funderar på men man får ju se vad det blir för någon liten filur och sen byter vi samtalsämne

.
Idag har jag OCH sambon varit på aurorasamtal. Jisses vad glad jag blev att han följde med, mer eller mindre tvingad, och jag tror han faktiskt tyckte det också. Han fick veta mer vad jag kände och vad aurorabm sa. Det är ju inte samma sak att åerberätta när man kommer hem.
Är i 36+1 idag och jag tror allt är klart tills bebisen kommer. Möjligtvis en liten hylla jag vill ha upp men det är inte så bråttom. Ska kanske bädda om i spjälisen en gång till bara

.