Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Idag har jag inte känt ett jota, än så länge iaf. Har lagt upp nya magbilder nu och magen har sjunkit rejält så det kanske var det som hände igår mestadels.

Jag hörde också att om man vill starta förlossningen med sex så är det minst 8 gånger som gäller och det pallar varken jag eller mina fogar . Jag är lite mer inne på att vila mig iform, jag vill ha bebis NU men jag vet iaf att den troligtvis har kommit före midsommar

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Dancia - jag hör också knäppande ljud ibland! Har dock inte reflekterar över vad det kan vara men ibland känns det som att bebisen krafsar på mitt höftben inifrån och det är inte heller skönt .

Lina - låter precis som det jag hade i lördags, kunde inte gör något utan att hela magen blev stenhård och de ilade och gjorde ont. Någon här gissade på fixering och du såg ju bilden på hur mycket magen sjunkit så det var kanske det sen pysslade med då . Sen dess har det varit som vanligt i magen.

• MissFörstånd
    Lina007 skrev 2012-05-14 17:00:47 följande:
    Vi har haft lite svårt med flicknamn som vi tycker om och passar ihop med sonens. När det kommer till de fornnordiska namnen så finns det ju en betydelse till namnet också, som vi tycker spelar stor roll.
    Vi har i alla fall lyckats "få ihop" fyra stycken och när vi berättade om ett av dem till en familjemedlem så blev reaktionen "Idun? Vad är det för namn? Det kan ni väl ändå inte mena allvar med?"
    Nähä? Varför ens fråga då? Och är det din rätt att bestämma det, inte vår - barnets föräldrar?
    Och genast blev det mycket roligare att berätta om våra namnförslag..! Nä, namnen håller vi hemliga i fortsättningen.
    Vi måste få se hur hon ser ut och prova oss fram.

När vi väntade sonen så hade vi två pojknamn som vi tyckte om, men när han hade fötts så var han inget av dem fastän vi provade oss fram i några dagar. Så då fick vi börja om från noll och till slut blev det en Odin. Min mormor och morfar tyckte det var ett väldigt annorlunda namn men nu säger de att de tycker det är så himla fint och att de inte skulle kunna tänka sig honom med ett annat namn.

Det är helt galet hur folk frågar och tycker till om namnen innan bebisarna är födda. Sen efteråt brukar de flesta säga, vad fint, vad gulligt eller något men innan ska alla tycka så himla mycket. Vi säger oftast att vi har några vi funderar på men man får ju se vad det blir för någon liten filur och sen byter vi samtalsämne .

Idag har jag OCH sambon varit på aurorasamtal. Jisses vad glad jag blev att han följde med, mer eller mindre tvingad, och jag tror han faktiskt tyckte det också. Han fick veta mer vad jag kände och vad aurorabm sa. Det är ju inte samma sak att åerberätta när man kommer hem. 

Är i 36+1 idag och jag tror allt är klart tills bebisen kommer. Möjligtvis en liten hylla jag vill ha upp men det är inte så bråttom. Ska kanske bädda om i spjälisen en gång till bara .       
  • MissFörstånd

Pepita - GRATTIS!!! .

Pojkarnasmamma - inte lång tid hoppas jag på .

Idag är en skitdag. Dottern på 4,5 år testar mig verkligen och jag gråter för ingenting. Imorse var hon riktigt elak och jag blev jätteledsen. Har städat massa på fm för att jag varit arg/besviken/ledsen. Orkar inte svara på varken sms eller samtal. Vill bara att bebisen ska komma och jag får bli mig själv igen... 36+2 idag, ingen bra dag.

• MissFörstånd

Inatt har jag sovit BRA! Helt otroligt. Somnade typ halv tolv och sen fick jag sova till halv fyra innan jag behövde gå på toaletten och de besöken går per automatik så man behöver inte tänka så mycket sen sov jag tills klockan ringde klockan åtta. Jippi! Fler sånna nätter tack.

Vi har ju inte kollat kön på bebisen och jag personligen skulle nog aldrig vilja göra det och jag blir lite mer säker på att inte kolla varje gång jag läser era "tänk om" tankar . Jag vet ju helt ärligt inte vad vi väntar på och jag har inte en susning och vad det kan ligga för liten krake där inne, men jag skulle bli galen om jag hade kollat och börja tänka "tänk om de såg fel".   

• MissFörstånd
    Lina007 skrev 2012-05-16 09:36:02 följande:
    Tycker mördar-förkylningen jag hade för två veckor sen var droppen men nu verkar det minsann vara på gång igen! Vaknade med halsont i morse som inte vill gå över och huvudet känns, om möjligt, tyngre än magen...

Men så länge man slipper ev förkylningar och andra sjukdomar vid förlossningen, så är jag nöjd. Men den turen lär jag nog inte ha

Fy för förkylningar! Krya på dig!!!
    stjärnfrukt skrev 2012-05-16 09:39:38 följande:
    Har ni övat på andningen något än?!
    Jag har varit så täppt i näsan senaste halvåret så jag har inte övat ett endaste andetag eller avslappningsställning. Ni som gjort det, hur har ni gjort?

Förra gången gjorde jag övningar i vatten med min sambo varje vecka på vattengympan, så det känns inte riktigt som samma grej nu....  
    Jag försöker träna på andningen, eller jag försöker mer ställa in mig själv psykiskt på att jag bara ska andas under förlossningen och att det är min enda uppgift. Känns skönt att tänka så när tankarna skenar iväg och jag tänker att det inte kommer gå bra. Jag har läst häftet om att föda med mindfulness som de använder sig av här i Dalarna och träffat aurora, hoppas det hjälper. Här är en länk till häftet; lätt värt 35:-
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172057378

• MissFörstånd

Välkomna alla nya!

Dottern föddes i 37+2 så alla går inte över första gången , men man ska nog ställa in sig på det. Om denna bebis kommer "samma" dag så blir det på tisdag men dottern har bestämt 17 maj vilket jag inte tror

• MissFörstånd

Gizmo - GRATTIS!!!! Hoppas ni mår bra!

JennieJ - fy vad retligt! Hoppas det startar igen så har du din bebis här snart igen.

Här är det taggarna utåt idag, stör mig på allt. Är hungrig konstant och är skitsur för att jag har gått upp mer i vikt.

• MissFörstånd

Uddabus - mitt största problem kommer också vara smärtan. Är smärtkänslig, men Aurorabm har försökt lugna mig mycket ich det känns bra. Mitt jobb är att andas, resten får jag inte ens tänka på!!

Svar på tråden Juni-barn