Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Annelie - tänkte också föreslå ett som sitter på väggen. Med dottern bytte vi på tvättmaskinen, funkade jättebra. Vi har också trångt på toaletten. Nu kommer vi byta i bebisens rum till en början så får vi se hur det funkar. Har köpt "sniglar" från Ikea och målat det vitt.

Tips till er alla som bor trångt och inte har badkar och inte plats för badbalja! Jag beställde idag på lekmer.se ett flexibath, en badbalja som man kan ha upptill 4 år och som viks ihop! Perfekt!!

• MissFörstånd

Kramar till er alla härliga tjejer!

Elvis mamma - jag tror det blir toppen med ett flexibath för vi har slagits med badbaljan förut när den står i duschen och om man ska duscha måste den ut och sen in igen. Ett irritationsmoment kan man lätt säga . Sambon duschar varjedag så han blev glad nu

• MissFörstånd

Fyrklöver - håller tummarna för att det ska se bra ut!

39 dagar kvar! 21 dagar om bebis har lika bråttom som storasyster. Jag känner mig mer och mer osäker på vaginal förlossning. Hur f*n ska jag klara smärtan?! Jag är enligt mig själv ganska smärtkänslig och gillar inte alls smärta.

• MissFörstånd

Emersson75 - jag gjorde också akutsnitt sist. Enligt Aurorabm är det jobbigaste för de som fått akutsnitt eftersom man först upplevt smärtan av början på en vanlig förslossning och sen smärtan efter snittet. Det "bästa" är väl vaginal ELLER snitt och inte både och för det tar mer på psyket.

Loratadin är helt lugnt enligt Allergimottagningen. Jag tar 4/dag nu och annars 2/dag, alltid!

Lycka - babyproffsen hade fäll för 400:- när jag var där förut så jag passade på

Stjärnfrukt - härligt!

Sweet life - svårt att förklara men en typ av molvärk som alltid är där och stör när man försöker göra annat .

Gammelmamma - stämmer att det måste vara äkta för att de ska "funka"

• MissFörstånd

Jag skulle ha gått hem idag har jag planerat, är i v.35 nu. Men jag har ju redan varit hemma åtta veckor som sjukskriven. Skulle vilja njuta mer och inte ha ont, men men..

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Emersson - jag skulle också vilja ha en bra förlossning. Ska verkligen försöka att bara andas och slappna av även om jag hatar smärta.

Tror eller egentligen har jag inte en aning men fick nu på kvällen mer gul flytning som ännu en gång ser ut som snor. Är inte så mycket men mer än vanligt. Är det då slemproppen? Alltså inte hela utan en bit?

• MissFörstånd

Aikotakara - grattis till lilla Melker! Tänkte på dig senast idag att det var väldigt längesen jag sett dig här! Hoppas ni piggnar på er snabbt!!

Ensortsmamma - men vi är ju flera som får ta loratadin så det är ingen fara. Bm, läkare och Allergimottagningen har ju sagt till flera av oss att det är okej. Inget illa menat, men de borde verkar veta bättre än apotekspersobalen. Så om jag vore du skulle jag knapra de på en gång för att må bättre.

Svar på tråden Juni-barn