Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Uddabus - det är verkligen skit med IBS!

Elvismamma - jag köpte ett jättegulligt startkit på hm i kupolen för 200. En body, mössa, tossor och snuttefilt. Fanns från stl 44-62. Har dock inte hittat det på hm:s hemsida.

Emma78 - Japp jag börjar ångra mig också... Men försöker tänka som aurorabm sa: ditt jobb är att andas så hjälper vi dig med resten.

Min förlossning sist började med vattenavgång. Jag vaknade av det klockan åtta på morgonen, det kändes konstigt .

• MissFörstånd

Bm besöket idag

V 36 35+1 (7/5-12)
    Blodsocker -
    Blodtryck 100/70
    Hjärtslag 140
    Sf-mått 33
    Vikt -
    HB 133
    TSH 4,9
    Huvudet -neråt, rörligt

• MissFörstånd
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-09 07:39:54 följande:

Hemmaförlossning - NEJ TACK =)

Jag hade tänkt börja baka lite och lägga i frysen så man har när man får gäster senare =) Men kommer bara på kanelbullar =/
    Någon annan som har något förslag på vad man kan baka mycket av och som går att frysa in ?

Hur är det med Redbull på förlossningen? Får man dricka det där ?      

Jag tycker du ska be gästerna ta med fikabröd istället om de vill hälsa på er . Fokusera på att göra matlådor till familjen istället och frys in.

Annars har jag recept på en kladdkaka som man gör i micron på 6-8 minuter, då kan man göra om man orkar när besöket väl är på plats.    
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Underbarapojke - Vet inte vad fl tycker om red bull, det står väl på burkarna att det ska undvikas vid graviditet och amning? Jag gillar det inte ens så för mig går det bort

• MissFörstånd
    Annelie81 skrev 2012-05-09 09:36:45 följande:
    Ni kloka damer Visst kan jag baka kanelbullar på en jäst som gick ut för två dagar sen?? Eller måste jag ta mig till affären...

Jag skulle ha bakat
  • MissFörstånd

Ninnabus - Om hon gett den till dig så borde det vara lugnt, det står i de flesta läkemedel att man måste rådfråga läkare först vid graviditet och det är för att de inte gjort så mycket studier på gravida. Ring mvc eller någon annan avdelning om du känner dig osäker. Jag har rhinoquort aqua, funkar den för dig? Den får man ta som gravid iaf. Men den är ju mer avsvällande.

• MissFörstånd

Det är kul och lätt att baka när man kan göra i långpanna tycker jag! Snickerskaka är en favorit här.

Aaev - vet inte riktigt hur det går för er
    Med snickerskakor. De är gjorde på socker, sirap, jordnötssmör, kokos och corn flakes.

Idag har jag sytt ett örngott till en kudde jag köpte igår. Bra storlek för att ha i vagnen, 30:- på dollarstore . Så blev det ett pannband till mig och ett till dottern

• MissFörstånd

Jag tror att i början när bebisen kommit så blir det mycket enkel mat. Typ köttbullar, korv, köttfärssås, lasagne. Jag har inte hunnit göra matlådor trots att jag tipsar andra .

Är i v 36 och sa till sambon igår att vi borde kanske packa väskan snart, men det känns så långt bort på ett sätt även fast det inte år det. Dottern föddes i v37+2 (v38) så det kanske är dags

Svar på tråden Juni-barn