-
Fast blir det inte mer som soppa då?Parniara skrev 2011-10-01 13:52:08 följande:Det går alldeles utmärkt, man passerar bara maten genom en sil efter man har mixat.
-
Dotterns favorit nu vid 6 månader
1 huvud Romansescokål (sån grön blomkål som ser ut som snurror)
250 g Lax
2 Ägg
Vispgrädde
Koka kålen och ta upp med hålslev. Låt vattnet forstätta koka . Mixa lax och ägg till en slät färs. Klicka ner färsen i det kokande vattnet och koka 5 minuter. Mixa kål och laxbullar med lite av spadet. Frys. Vid uppvärmning häller jag i en skvätt grädde och en smörklick.
Jag gör samma recept med blomkål och vit fisk. Då kryddar jag färsen med kurry.
Min dotter vill ha kryddstark mat, annars äter hon knappt. Så när jag kokar äppelmos kryddar jag med regält med kanel, kardemumma och låter en vaniljstång koka med. -
Nej faktiskt inte, men det kräver armmuskler för man måste få med allt, annars blir det soppa.Cloudberry skrev 2011-10-01 13:55:54 följande:Fast blir det inte mer som soppa då?
Kokt lever är av nån anledning väldigt tungt att passera. -
Kokt lever? Det lät riktigt läbbigt.Parniara skrev 2011-10-01 14:01:12 följande:Nej faktiskt inte, men det kräver armmuskler för man måste få med allt, annars blir det soppa.
Kokt lever är av nån anledning väldigt tungt att passera. -
Vilken bra tråd!
Jag har en massa ideer och lagar mycke mat till min lille kille, men ett tips som jag alltid kör på är att ha med min ett mini rivjärn och en frukt/grönsak vart jag än går!
Som denna tex, så kan man riva en frukt eller morot som mellis på stan =)
-
Cloudberry skrev 2011-10-01 14:03:04 följande:Kokt lever? Det lät riktigt läbbigt.
Med rätt kryddor är det ju leverpastej men utan jobbet att göra pastej. Dottern gillar och vi vuxna har det faktiskt på mackan det hon inte äter. -
en favorit hos mina var hokido pumpa med potatis och bio kalv/bio oxfileeller annan mör bit.
ca 100g var av köt potatis och pumpa koka ock pyrera (var noga med köttet sa att det inte är för stora bitar) med
en skvät olivolja en skvätt rapsolja och en skvätt äppeljos och färska örter efter egen smak. -
Favoritar!
-
snart bebis skrev 2011-09-29 18:26:09 följande:Jag har små hjärtformade burkar i olika färger i plast som går att både frysa och micra. De är från STOCKHOME, 8 st för 59 kr.
Jag kollar på deras hemsida.....hittar dom inte! -
Lägger till i favoriter!