Zirap skrev 2011-12-17 23:05:42 följande:
Vi måste nog ha en syskonvagn. Känns ohållbart att ta en timmes hundpromenad med storebror på en bräda. Syskonsitsar till enkelvagnar har de väl slutat med pga olycksrisken, eller har jag fel?
Enkelvagnen kommer vi ändå att ha kvar. Köpte den begagnad och den kommer man ju ändå att behöva sen när man bara har ett "vagnbarn". Känns som slöseri att sälja den för att sedan köpa en ny när vi har förvaringsmöjligheter.
Jag har också väldigt svårt för små hjul och svängbara hjul rent allmänt. Funkar däremot bra på våran lilla "gå på stan-vagn" till just det ändamålet. Men när man ska gå utomhus känns det värdelöst och rappligt, även om det säkert finns någon dyr vagn som kanske skulle kunna bevisa motsatsen.
Men jag tror att mycket vad man tycker om olika typer av vagnar har med vad man använder dem till. Jag hatar ju våran stora vagn när den ska in i bilen, men älskar den när när jag ska gå promenader just för att en är så robust (Emmaljunga) För mig passar det ledade handtaget utmärkt eftersom jag har problem med armbågarna (behöver böjningen i handtaget för att få den extra hävarmseffekten och kunna gå med så liten vinkel i armbågen som möjligt etc). Även om teleskopstyrena anses säkrare så går de fetbort för just mig. Så även fast det hade varit enklast om det bara fanns en endaste sorts barnvagn så man slapp välja, är det ändå tur att det i princip finns en för alla :)
Emmaljunga kör på syskonsitsar. Man ska ju givetvis aldrig släppa taget om vagnen så länge syskonet sitter i syskonsitsen.
Jag gillade också vår Emmaljugna! Så därför vill jag gärna köra på en igen. Robusta saker ska det vara.

Men en Emmaljunga syskonvagn hoppar jag däremot över, de blir nog alldeles för klumpiga.