• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Zirap

Välkommen nyfiken!

Här blir det ul på tisdag. Är fortfarande lite kluven till att kolla kön, så vi får se hur det blir. 

• bejbisen

Nyfiken, välkommen hit!

Zirap: vi har oxå UL på tisdag ja har varit lite kluven i att ta reda på kön, men nu ha vi bestämt oss för att inte ta reda på de.

• Zirap

Fy på mig förresten. Jag köpte 3 plagg på PoP igår på rean till "Någon". Kunde inte låta bli. Gillar PoP-kläder, men att handla där till ordinarie pris finns inte i min värld, men jag vill så gärna passa på när det är rea. 

Har ni hunnit shoppa något till er kommande bebis, eller har ni kunnat hålla plånboken i styr än så länge? Känns som lite tabu att handla så här tidigt i graviditeten...

bejbisen: Jag är så fruktansvärt nyfiken av mig, så jag tror det kommer att sluta med att vi kollar ändå. Om det går förståss. 

• Cinan

Har hållit mig från shoppandet hittills. Varit och hämtat upp de bebiskläder som jag hade sparat. Trodde jag hade sparat mycket mindre än vad det faktiskt hade och nu när vi vet att det är en till pojke så blir det ännu mindre att shoppa.. tyvärr =) Jag gissar ändå att det kommer att sluta som förra gången då vi hade kläder i överflöd ;)

• Janniiique

Var också på po.p och handlade lite smått. Älskar set, inte så många butiker som har det. Samma i både body och byxa. Vi ska ta reda på kön, hoppas den lilla vill visa bara. Jag tror på en tjej :)

• hillee

Har lyckats hålla fingrarna i styr än så länge,men frågan är hur länge de varar. Varje gång man går förbi barnkläderna så måste man känna å klämma, finns ju så mycket fint! :)

• bejbisen

Zirap: Ja, men ja kan tänka mig att de är kul att veta vad som gömmer sig där inne, men maken är helt emot att veta. Jag skulle kunna tänka mig att ta reda på könet bara för att få prova hur de känns att veta det. De två tidigare graviditeterna har vi inte heller tagit reda på könet. Ang att handla kläder å grejjer till bebis, så har ja inte kunnat hålla i plånboken alls Har ju beställt vagn, köpt babyskydd, några plagg, och lite såna grejjer. Man måste ju passa på när man hittar grejjer till bra pris Idag blir det till att åka på babyproffsen och kolla om dom har rea på någon troll spjälsäng, såg att de skullle ha 40% på utvalda saker i troll-serien.. Kan va värt att kolla tänkte jag, då alla ja sett på blocket sett förjäkliga ut eller kostat massor!

• micksaan

Jag har också shoppat lite smått tidigt. Köpte till och med en snuttefilt just när vi slutat med pillrena, bara för den var så söt. Nu är jag ju lite längre gången, vecka 29 idag, men har då inte haft bekymmer med att börja shoppa tidigt.  

Än saknar vi dock vagn.

Var också inne på Pop igår och råkade köpa ett par byxor, två par srumpor och en mössa i det jubileumsrandiga åt bebisen.  

• marieotyra

Då var ultraljudet avklarat, känns som att det var mkt mer detaljerat denna gång. Hon berättade om varje detalj hon såg och allt hon ville se (allt var normalt). Det har jag inte samma minne av från förra gången, den sköterskan kanske inte var lika pratsam. Blev flyttad två dagar så det stämde rätt bra med vad jag trodde ändå!

Jag är dålig på att handla tidigt (iofs rätt så bra). Förra gången känns det som att jag inte vågade handla något förrän det var riktigt nära. Nu när ultraljudet är avklarat känns det helt plötsligt som att det kan blir lite mer shopping Flört

BF-LISTA!

Mars:
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April:
    27 April- Eliin87

Maj:  
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    25 Maj - Janniiique, andra barnet.
    28 Maj, marieotyra, andra barnet

Juni:
    1 juni - Zirap, andra barnet