Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag tror inte att du kan kräva lökfri kost utan att en läkare konstaterat att det är en lökallergi. Vet inte hur det fungerar hos er, men hos oss måste det vara en "läkar-konstaterad" allergi eller överkänslighet för att man ska få specialkost.
Och sen måste jag få argumentera emot lite kring påståendet om att man inte kan ge barn vitlök pga att de kan vara allergiska. Isf kan man ju inte ge barn tomat-produkter, mjölk, ägg, mjöl osv heller eftersom det är vanligare former av allergier och hur ska man kunna veta innan man faktiskt provat? Hur ska kökpersonal och förskollärare veta om barnen är allergiska eller inte om inte ens föräldrarna vet det? Det går ju inte att utesluta allt ur kosten för att det KAN vara en oupptäckt allergi.
Men du kan ju ta upp dialogen med kökpersonalen om att minska vitlökskryddandet. Det kanske uppskattas av alla som äter det, men det kanske iaf går att minska på det?
Kan någon lägga tråden i sandlådan?
Men TS nu är du piiiiiiiiiiiiiiiiiiinsam...................... ha ha ha
ojj stackars barn att behöva lida för att denne äter på dagis o att dennes mamma säger och visar henne att hon luktar äckligt fy bubblan.
Men seriöst! Be om lökfri kost?! Baserat på att du tycker det luktar. Snacka om att du har ett för lätt liv om du kan gå runt med sådana problem. Otroligt löjligt!
Det verkar inte handla om rädsla för allergi... utan din vitlök-lukt fobi...
Jäkla snällt att säga att ditt barn stinker. Luktar du alltid rosor när du ätit mat eller? Kläm i dig lite vitlök själv då...
Kräva lökfri kost... x) Det var nog det dummaste jag hört! Så länge barnet mår bra, så spelar det väl ingen roll eller?