• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Anonym (B)

Den här tråden gör mig sugen på tzatziki.

• Anonym
    Anonym (B) skrev 2011-10-07 16:15:41 följande:
    Den här tråden gör mig sugen på tzatziki.
  • Anonym (tvångstankar?)

Har du frågat dig själv om du kanske har OCD?

Det verkar nästan så pga bacillskräck (barn ska inte bada x2 om dagen)
    Sen så verkar det inte riktigt klokt att du äcklas av ditt barn pga av lite vitlöksdoft.
    Ät lök och vitlök själv, så känner du inte lukten av det.

• Den lilla M

byt dagis om du inte gillar maten som dem ger ditt barn... själv tycker jag vitlök är galet gott men det luktar ju inte alltid så trevligt!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Frufilifjonk
    Kräks Hahaha får mig att tänka på hur äcklad jag blir av sambon andedräkt när han druckit rökig whiskey
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Anonym (????) skrev 2011-10-07 15:34:12 följande:
    Men seriöst! Be om lökfri kost?! Baserat på att du tycker det luktar. Snacka om att du har ett för lätt liv om du kan gå runt med sådana problem. Otroligt löjligt!

Mer en irritation än ett problem!

Ja, jag ska be om lökfri kost på måndag.  
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Den lilla M skrev 2011-10-07 16:40:34 följande:
    byt dagis om du inte gillar maten som dem ger ditt barn... själv tycker jag vitlök är galet gott men det luktar ju inte alltid så trevligt!

aldrig!!
  • buffybus

kan säga att till o med personalen på vårt dagis ogillar all vitlök. vem har ansvaret o säga ifrån när det e för mkt undrar jag.
    dock bryr jag mig inte mina barn äter o jag e glad.

men prata med ledarna o se va dem tycker o om ni inte kan klaga el nått?  

André -08 & Emma -09
  • skoladan

Man kan visst ge vitlök till barn. Varför skulle man inte kunna göra det? Det luktar inte vidrigt! Det luktar vitlök.
    Jag har alltid givit mina barn vitlök. Och jag har ätit vitlök själv när jag ammade.

Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...