Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Men tagganed, allihopa. TS verkar faktiskt ha en nästan patologisk överkänslighet mot vitlöksdoften, och dessutom ha umgåtts i sådana kretsar där man inte äter vitlök. Det finns en sådan person i de mer fjärran delarna i min släkt. TS förstår därför inte hur man kan ge barn detta "gift", som dessutom får TS må illa. Så, när ni talar om för TS att vitlök är ofarligt och vanligt, var inte så förbannat aggresiva. TS - beskriv ödmjukt ditt obehag för dagis och hör om de kan utesluta vitlöken ...
Jag tror absolut inte dem kommer utesluta vitlök för ditt barn. Du får nog bearbeta ditt problem med vitlök.
Tyvärr är.de nog inget du kan göra ts. men förstår dig lukten av vitlök är hemsk. om sambon ätit vitlök får han inte vara i närheten av mig. om mina barn skulle stinka vitlök så skulle ja inte klara av att pussa och krama dom utan att kräkas.så vad gör man för att få bort lukten?
Men duscha barnet och borsta tänderna?? Hur svårt kan det vara?
Tycker inte ts kan kräva att barnet inte ska få lök i sin mat, så länge barnet faktiskt tycker om maten så är det ju bara bra. Tänk om föräldrar skulle mata barnen med den mat de själva bara tycker om, barnen skulle då inte äta mycket kan jag lova.eh, är du sann?
Du tycker alltså på fullaste allvar att ditt barn inte ska äta mat som du tycker luktar äckligt?
Det låter ju.. ..inte så logiskt.
Är väl skitbra att barnen äter, om du plockar bort vitlök från barnets kost är det ju inte säkert att barnet kommer tycka om det som stor och då har du sabbat en väldans massa goda maträtter för honom/henne!
Finns en mycket enkel lösning på ditt problem. Ät lite vitlök själv, då känner du inte doften sen.
Vitlök är bra för immunförsvaret och det är blodtryckssänkande dvs. det förhindrar högt blodtryck. Samt att äter man vitlök på sommaren gillar inte myggorna ens blod lika mycket=färre myggbett