Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

Vitlöksgrejen är DITT problem - inte ditt barns.
Min dotter älskar vitlök och slukar Tzatziki med ALL slags mat hon äter.
Finge hon, skulle hon äta vitlöksklyftorna hela.
Vitlök ska vara bra för immunförsvaret, har jag hört och min dotter blir nästan aldrig sjuk - blir hon det, brukar det vara ganska allvarligt, såpass att hon har hög feber och kräks.
Vitlök är en fantastisk krydda som jag själv också älskar.
Visst, det är inte trevligt att ligga bredvid någon som ätit vitlök.
Men jag borstar faktiskt tänderna på mitt barn med lite tandkräm - så det märks ju inte.
Sen hinner det ju gå en bra stund sen vitlöken på dagis.
Men du kanske inte gör rent ditt barns mun när ni ska gå och lägga er?

Förstår dig ts, om ungen stinker vitlök flera ggr/vecka är det inte kul. Jag upptäckte i vuxen ålder att jag är allergisk mot det så jag äter det aldrig själv och gör man inte det är lukten verkligen vidrig. Går man in i ett stort rum där nån ätit det känns det direkt.

Tack för dagens skratt!

Men skojar du har alltid gjort egen barnmat själv och vitlök är en perfekt kryddtillsats att ha i inte mycket men så där kommer lite smak.
Tror inte du kan göra ngt TS speciallkost käve lite mer än att mamma tycker inte det luktar gott :)     

"är barnet vampyr eller vad är problemet?", var min första tanke när jag såg rubriken hehe