• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • FaberCastell

Noterade med glädje häromdagen att barnen älskade vitlöksbrödet som vi serverade till fisksoppan.

• Saltkvarn

TS, det är ditt problem, lär dig att leva med det, kräv inte att andra ska anpassa sig efter dig.

• Anonym (Fyyy äckel)
    Anonym skrev 2011-10-07 10:39:53 följande:
    små barn BEHÖVER inte bada varje dag,, kroppsvätskor o skit, jisses.
     Känsligare hud. Men visst är dom jätteskitiga så.

Enligt dig.

Mina barn badas VARJE dag. Oavsätt vad de äter!  
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Saltkvarn skrev 2011-10-07 10:45:36 följande:
    TS, det är ditt problem, lär dig att leva med det, kräv inte att andra ska anpassa sig efter dig.

Du kanske ska läsa tråden INNAN du yttrar dig!
  • Anonym (Fyyy äckel)
    ius lexis skrev 2011-10-07 10:26:52 följande:
    Är det inte superbra att barnen lär sig äta lök som de annars kan ha problem med:)
    Måste bara tillägga att det här är nog den töntigaste tråden jag hittils läst på fl.
    Japp, och många alias är bra töntiga de med!
  • Anonym (Fyyy äckel)
    071001 skrev 2011-10-07 10:14:18 följande:
    Är det här ännu en skämttråd om kost?
    Vitlök är väl inget konstigt att ge till barn i maten.

Ingen som sagt det är konstigt.

Märkligt att människor på fl är så dåliga på läsa. Vem som skriker högst är bäst!

• Saltkvarn
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-07 10:47:41 följande:
    Du kanske ska läsa tråden INNAN du yttrar dig!
    Jag läste tråden, och jag säger fortfarande samma sak. Kanske du kan peka ut den posten som tydligen ska få mig att ändra uppfattning?
  • Anonym (Men)

Om ditt barn är allergisk är det ju din uppgift att kolla upp det och meddela förskolan. Det är inte deras ansvar.
    Mitt barn tålde inte vitlök som liten men det är växt bort så nu kan barnet äta vitlök som de andra på förskolan. Mängden vitlök de har i maten är nästintill minimal.

• Anonym (Fyyy äckel)
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 22:17:33 följande:

Jag säger inte att ANDRAS ungar ska avstå vitlök. Men min unge kan gott göra det.

Här är ett exempel. Jag menar inte att andras ungar ska ändra sin kost!
  • AngoStura
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-07 10:48:36 följande:
    Japp, och många alias är bra töntiga de med!
    TS, kanske skall du kontakta rektorn, skolverket, socialtjänsten, SOS alarm, barnombudsmannen, aftonbladet och Janne Josefsson? Är så ledsen att du kränks på detta kriminella vis. Styrkekjam.
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...