Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

om ditt barn stinker av vitlök så lär ju det innebära att ungen faktiskt tycker att viktlök är gott? Dessutom är det nyttigt, hade ungen varit allergisk hade du märkt det vid det här laget. 
Borsta tänderna på ditt barn då? eller ge något som tar bort dålig andedräkt, äpple är ganska effektivt tex...

Min son kommer också hem och luktar vitlök inte fasen irreterar det mig. Är glad att han gillar maten som serveras :)

Oj. Herregud. Du får det faktiskt att låta som att vitlök är det värsta som finns. 
Om det är ett jätteproblem med dig, så prata ut med förskollärarna. Jag tror inte de har några problem alls att ta bort vitlök ur ditt barns kost. 
Sen kan man ju undra varför du tar upp det på FL istället för att ta upp det med de som faktiskt kan göra något åt saken? 

Nä, man brukar inte kunna få specialkost till barn annat än pga allergier, religion eller vegetarisk kost.

Jag tycker inte man luktar efter vitlök som folk påstår att man gör. Vi har vitlök i den mesta av våran mat och ingen av oss stinger vitlök. Det är bara om man äter rå vitlök man kanske luktar men har man bara i mat så luktar det inget. Det är bra att ditt barn får vitlök i skolan, speciellt om den inte får i sig det hemma. Vitlök är nyttigt har jag hört  Tycker inte ts kan kräva att barnet inte ska få lök i sin mat, så länge barnet faktiskt tycker om maten så är det ju bara bra. Tänk om föräldrar skulle mata barnen med den mat de själva bara tycker om, barnen skulle då inte äta mycket kan jag lova.
 Tycker inte ts kan kräva att barnet inte ska få lök i sin mat, så länge barnet faktiskt tycker om maten så är det ju bara bra. Tänk om föräldrar skulle mata barnen med den mat de själva bara tycker om, barnen skulle då inte äta mycket kan jag lova.
Jag kommer göra som mina föräldrar; ge barnen allt så de får smaka och lär sig tycka om all mat, oavsett om jag själv inte skulle tycka om det. Det är som att jag skulle strunta i att ge mitt barn mjölk för att jag själv inte dricker mjölk om jag inte har blandat ut det med något.
Man vet aldrig om någon är allergisk om man inte provar sig fram, så länge barnet inte visar någon allergisk reaktion av lökjävlarna så ska barnet fan få äta det även om du själv inte tycker om skiten. Väx upp!