Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Ja, jag hoppas att Stinas, Kalles, Emmas, Olles och Nisses föräldrar också ringer till verksamhetschefen och påtalar vad de tycker luktar illa...
mamma i Småland: Vad då bagateller!? Kretsar inte hela världen runt TS och dennes barn?
TS betalar ju förhoppningsvis skatt och ska väl få vara med och detaljbestämma i barnomsorgen, eller hur?
TS! Uppdatera! Jag vill veta allt chefen sa.
Höll h*n med dig? Tyckte h*n med att vitlök var djävulens gåva till människan och stängde ner dagis för sanering?
Eller skrattade h*n åt dig?
SNÄLLA! Berätta, jag dööööör av nyfikenhet!
jag vill också veta ts!
TS; Nå uppdatera nu!! Vad sa dagischefen?
Vitlök är bra för barnets immunförsvar, och så länge inte barnet klagar är det bara bra för barnet att äta det. Om du tycker det stinker så kan man ju testa att borsta tänderna på barnet. Allergi mot vitlök visar sig oftast i dålig mage, och har inte ditt barn det är det ingen fara. Vitlök är inte på långa vägar som att ge barn nötter och råa kärnfrukter.