• MissJenny84

Fikabricka?

Hej!
    Ni som snittats, har ni fått någon fika bricka efteråt? ni vet den berömda med mackor, rosa/blå servetter, flagga och lite pommac? Vid mitt senaste kejsarsnitt fick vi ingen bricka och jag blev lite besviken efteråt, som om vi inte blev uppvaktade ordentligt. Är det bara jag som är larvig? Eller tycker du precis som jag att alla borde få den och få fira den nya bebisen tillsammans då man kommit upp på BB-avdelningen och fått lite lugn och ro?

• Svar på tråden Fikabricka?
  • La Lola
    Tessla skrev 2011-10-11 18:40:21 följande:
    du menar att man fått ett barn, utan en fikabricka. Att man blir besviken då att man aldrig fått uppleva att få den där brickan?. De verkar som många inte fått den där brickan, att de kanske inte är så att man får brickan på alla BB ?

Jag menar om man inte vill ha fler barn än ett. 
    Då är det ganska kört att få fikabrickan en annan gång....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mela78

Med första barnet (akutsnitt) fick pappan brickan medan jag låg på uppvaket. Men han tyckte det va jobbigt eftersom han var ensam med barnet och han var orolig för hur jag mådde. När jag sedan efter närmare 8 timmar återförenades med barnet och pappan fick vi snart in en ny bricka, med ostmackor, the, äppeljuice och flagga.

Andra barnet (akutsnitt) fick vi in en bricka (samma som med första barnet, fast det va på annat sjukhus) när vi kom tillbaka till förlossningen från uppvaket. 

Uppskattade brickorna mycket. Minns att jag tänkte att det va lustigt hur mycket det betydde för mig att vi åtminstone fick fikabrickan när nu förlossningarna inte blev alls som tänkt.  

• straw2008
    La Lola skrev 2011-10-11 17:37:55 följande:
    Detta är 11 år sen o jag är inte tillsammans med den personen längre.
    Ej heller var jag hans fru.

Du såg kanske inte vad jag skrev så jag tar det igen (tar det jag vill få fram med fetstil):
    "På den tiden var inte jag så himla tuff av mig, ej heller min dotters pappa.
    Vi vågade helt enkelt inte fråga efter brickan."

Han hade säkert kunnat fixa brickan, utbildad kock som han är.
    Då skulle jag mer vara bitter på honom som faktiskt inte gjorde det.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • La Lola
    straw2008 skrev 2011-10-12 08:22:56 följande:
    Då skulle jag mer vara bitter på honom som faktiskt inte gjorde det.
    För det hade ju hjälpt att bli en surkärring?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • straw2008
    Tessla skrev 2011-10-11 18:40:21 följande:
    du menar att man fått ett barn, utan en fikabricka. Att man blir besviken då att man aldrig fått uppleva att få den där brickan?. De verkar som många inte fått den där brickan, att de kanske inte är så att man får brickan på alla BB ?

Alltså de gör en höna av en fjäder.

Alla får mat på sjukhus, lovar!

Vad dessa "bittra för livet över leverpastejmackor kvinnor" är besvikna på är att inte personalen kom in o sjöng med blåsflärpar osv, det ska vara låtsaschampange o rosetter i blått eller rosa som dekorerar brickan.

Som sagt ALLA får man förr eller senare, varför inte se första omgången med mat som "sin" firarbricka??
  • straw2008
    La Lola skrev 2011-10-11 18:00:48 följande:
    Och om man tänkte sig att man bara skulle ha ett barn o visste att man aldrig skulle få nån mer chans att få den där brickan...?
    Så får man vara besviken o bitter precis HELA livet, eler så fixar du en sjuhelsikes bricka till dig själv med allt du älskar o skålar med din man i hemmets lugna vrå.

Get over it liksom.
  • straw2008
    k girl skrev 2011-10-11 18:45:47 följande:
    Jag blev inte snittad, men hela poängen är väl att det lätt blir bortglömt vid kejsarsnittsförlossningar och att man känner sig... ja, just det, bortglömd? Det kan jag absolut sympatisera med, jag skulle ha blivit lite ledsen om jag inte hade fått någon bricka som alla andra. Tycker att du har sjukt trist ton, Straw.
    Men alla får mat på BB lovar !! Annars får man väl hojta till när man är hungrig ?

O det är verkligen inte ALLA ANDRA som får en speciell dukning o speciellt firande ?? Varför tror ni det?
  • straw2008
    La Lola skrev 2011-10-12 08:23:43 följande:
    För det hade ju hjälpt att bli en surkärring?
    Nej men då kanske han kopplar till nästa gång han ska bli far.
  • Sum quod sum

Nej..det fick vi inte. ( men det det sista jag tänkte på)  Jag fick inte vara kvar på förlossning pga av plats brist och skickades till övervakning men sambon och bebis fick ej vara med..jag gick miste om 7 timmar. Min sambo var ensam med en bebis utan någon där och hade aldrig hållt i en jätte liten innan. Ingen frågade om han var ok på hela tiden. Det störde mig mer.

• Trident5678

Ja, vi fick in en bricka till vårt rum på förlossningen medan jag låg där och väntade på att bedövningen efter snittet skulle släppa.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Fikabricka?