straw2008 skrev 2011-10-12 09:47:47 följande:
Jo men om resurserna ligger på att förlösa/sy ihop/trösta/stötta ett annat par som har det "värre" än er på något sätt skulle jag inte bry mig det minsta. Jag förstår att man blir uppblåst o ego då man fött o tror att världen kretsar kring dig o din fika, men så är det inte o det har jag alltid varit medveten om med mitt "bagage".
Skulle aldrig vilja att en personal gör brickor till 10 nyförlösta istället för att närvara hos en mamma som fött fram ett dött barn tex, skulle ni verkligen det ?
Dessutom, kan jag tillägga, att den här diskussionen dyker upp emellanåt på Familjeliv, och det verkar vara väldigt vanligt att brickan uteblir för kvinnor som snittats. Det är ju lite galet, tycker inte du det? Eller tror du att det finns noll resurser kvar när dessa snittade kvinnor borde ha fått sina fikabrickor därför att all personal tröstar föräldrar som har fött fram ett dött barn?
Att plocka fram en i ordninggjord bricka och hälla upp ett glas saft och plocka ut en macka ur kylen tar inte mer än någon minut. Så resurskrävande kan det inte vara.