k girl skrev 2011-10-12 12:41:20 följande:
Vi hade det jättemysigt. Min man var med mig på BB hela tiden vi var där, sex dagar.

Vi hade eget rum och det var vi + en tjej som var där för hotande förtidsbörd + ett annat par som hade tv inne på rummet och aldrig visade sig ute i korridorerna + en postop-patient som behövde vara kvar några dagar över helgen (ordinarie avdelning stängde nämligen).
Högst ovanligt fenomen gällande BB dock kan jag ju säga. :P Vi hade också eget rum pga snittet, men jag har ALDRIG känt mig så trött någonsin som på BB, det var en lättnad att få åka hem. Även om inte vår son skrek så hördes alla andra bebisar, och det var fullt på avdelningen.
straw2008 skrev 2011-10-12 12:46:02 följande:
Varken jag eller någon jag känner har hört talas om detta fenomen ?
Du blir absolut inte snuvad på det, varför kunde inte din man hämta fika o släcka ljuset lite i rummet ?
Tala för dig själv. Hur kan du veta att ingen annan du känner har hört talas om besvikelse över att man inte fått fikabrickan, eller att man känt sig bortglömd?
Varför ska min sambo springa och tjata efter fikabrickan när alla andra får den utan tjat? Han var lika trött, omtumlad och skadad som jag efter snittet. Så jo, vi blev snuvade på det, precis som många andra blivit. Särskilt dom som blivit snittade verkar det som.