• MissJenny84

Fikabricka?

Hej!
    Ni som snittats, har ni fått någon fika bricka efteråt? ni vet den berömda med mackor, rosa/blå servetter, flagga och lite pommac? Vid mitt senaste kejsarsnitt fick vi ingen bricka och jag blev lite besviken efteråt, som om vi inte blev uppvaktade ordentligt. Är det bara jag som är larvig? Eller tycker du precis som jag att alla borde få den och få fira den nya bebisen tillsammans då man kommit upp på BB-avdelningen och fått lite lugn och ro?

• Svar på tråden Fikabricka?
  • La Lola

Nä, jag fick ingen (snittad med Alma).
    Sörjde detta länge o avsaknaden av den brickan förstärkte min känsla av att jag var värdelös som inte kunde föda normalt....som om jag inte var värd att bli firad.

Så för mig är du inte det minsta larvig!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Hanniz84

vi fick inte heller någon bricka..
    fick akutsnittas med sonen, o kom inte till han fören han va 4 timmar gammal... men lite fika kunde man väl varit värd..

har inte direkt sörjt det, men tycker det är dåligt som sjutton, o jag känner mej lite bortglömd...

Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • straw2008

I sthlm får man inga såna brickor med färgkoder men efter att ha läst på FL så är jag införstådd med att förlusten av leverpastejmacka gjord av en uska betyder mer än ett friskt barn o tom är utlösande för en deppression.

Ingen aning om jag fick någon "speciell" bricka eller inte ? Min man kom rusande med fulla matpåsar o en ordentlig bricka med räkmackor.

Har o ska aldrig i livet lägga ägna en tanke åt en speciell bricka, förmodligen behövdes uskan på förlossningen o inte i köket.

Japp skitlarvigt, ni fick förmodligen friska barn - Ring any bells ???

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Adamama

Födde vaginalt, men gick sönder rejält och låg på operation när brickan skulle kommit. Så det är inte bara snittade som missar brickan. :(

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • straw2008
    MissJenny84 skrev 2011-10-11 16:35:27 följande:
    Hej!
    Ni som snittats, har ni fått någon fika bricka efteråt? ni vet den berömda med mackor, rosa/blå servetter, flagga och lite pommac? Vid mitt senaste kejsarsnitt fick vi ingen bricka och jag blev lite besviken efteråt, som om vi inte blev uppvaktade ordentligt. Är det bara jag som är larvig? Eller tycker du precis som jag att alla borde få den och få fira den nya bebisen tillsammans då man kommit upp på BB-avdelningen och fått lite lugn och ro?
    Varför inte prata med din man om du har någon (eller den som ska joina dig vid förlossningen) om att du tycker detta är superviktigt ?
  • La Lola
    straw2008 skrev 2011-10-11 16:44:29 följande:
    Varför inte prata med din man om du har någon (eller den som ska joina dig vid förlossningen) om att du tycker detta är superviktigt ?
    Jag kan svara på den frågan om jag får.
    På den tiden var inte jag så himla tuff av mig, ej heller min dotters pappa.
    Vi vågade helt enkelt inte fråga efter brickan.
  • MissJenny84

Straw2008: För det första tycker jag att du har ingen rätt att använda den "tonen" som du har. Tex "prata med din man om du har någon". Självklart har jag en man, sedan 7år tillbaka! Och jag undrade bara om fikabrickan för att JAG, PERSONLIGEN tycker att det är en väldigt mysig sak! Att du får kassar fulla med räkmackor eller vad det nu var är lixom inte min smak! Varför måste folk hela tiden hålla på att skriva en massa elaka kommentarer och dylikt? Fattar inte du att VISSA kanske tycker att det ÄR viktigt? Jag blir nästan förbannad. Låt oss få skriva/tycka/känna vad vi vill, utan att någon blir stött. 

• MissJenny84
    La Lola skrev 2011-10-11 16:37:36 följande:
    Nä, jag fick ingen (snittad med Alma).
    Sörjde detta länge o avsaknaden av den brickan förstärkte min känsla av att jag var värdelös som inte kunde föda normalt....som om jag inte var värd att bli firad.

Så för mig är du inte det minsta larvig!
    Tack La Lola {#emotions_dlg.flower}
  • straw2008
    La Lola skrev 2011-10-11 16:46:15 följande:
    Jag kan svara på den frågan om jag får.
    På den tiden var inte jag så himla tuff av mig, ej heller min dotters pappa.
    Vi vågade helt enkelt inte fråga efter brickan.
    Du ska prata md din man om detta o han kan väl fixa det till dig, för mkt begärt av honom om du nu riskerar att hamna i deppression ??
  • La Lola
    straw2008 skrev 2011-10-11 17:20:04 följande:
    Du ska prata md din man om detta o han kan väl fixa det till dig, för mkt begärt av honom om du nu riskerar att hamna i deppression ??
    Vem f-n har pratat om depression? Inte jag iaf.
    Och varför ska jag prata med min man om detta när han inte var med när Alma föddes? Obestämd
Svar på tråden Fikabricka?