• Minönskan

Pergotime. Nu kör vi igen!

Startar här en ny tråd.

Idag började jag på min andra Pergotimebehandling. ( den första var en enkeldos och det blidde ingen äl)
    Nu kör vi gasen i botten med min första dubbeldos!

Hänger ni med ni som är i samma fas? Du som precis nyligen har startat eller ska starta inom närmsta dagarna?

• Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!
  • Minönskan

Haha vilka felstavningar det blev då. Skyller på Iphonen.. :)

Jag vill inte skrämma upp dej nu! Men jag grät kan jag säga. Gjorde jätteont.
    Sedan när jag fick svar så grät jag ännu mer, men det var av glädje (har fria passager).

Lycka till! Och ta smärtstillande innan!

• prinsessan84

Haha jag ska ta en jäkla massa smärtstillande ;) Uppdaterar imorgon om hur det gick!

• prinsessan84

Hade fin fina äggledare så nu hoppas vi att pergon ger lagom med ägg :) Ska göra VUL på måndag.

• Minönskan
    prinsessan84 skrev 2011-11-02 09:22:56 följande:
    Hade fin fina äggledare så nu hoppas vi att pergon ger lagom med ägg :) Ska göra VUL på måndag.
    Åh vad gott för er!! Härligt! Gjorde det ont?

Jag ska också göra VUL på måndag! Håller tummarna för oss :)
  • hontaas

Hej alla tar sista pillenar på pergo kuren i kväll.
    Men jag ser fortfarande lite blod så jag vet inte vad det e med min kropp, eller vad som händer.
    Man ska ju inte börja blöda efter man börjat med pergo.

Ja ja vi får se.
    Så roligt att ni ska göra vul på måndag håller tummarna

• prinsessan84
    hontaas skrev 2011-11-02 10:53:00 följande:
    Hej alla tar sista pillenar på pergo kuren i kväll.
    Men jag ser fortfarande lite blod så jag vet inte vad det e med min kropp, eller vad som händer.
    Man ska ju inte börja blöda efter man börjat med pergo.

Ja ja vi får se.
    Så roligt att ni ska göra vul på måndag håller tummarna
    Men står det inte att blödning kan vara en vanlig biverkning? Hoppas allt är som det ska.

Hoppas att VUL visar att det ser bra ut så man vet om det blir någon ÄL: Jag har ju PCO, ingen av er som har det?
  • prinsessan84

Angående om det gjorde ont eller inte.... Jag tog två ipren PLUS en tradil innan så det tog nog bort en del. Men det kändes som väldigt stark mensvärk, började tokgrina men det var nog mycket spänningar också... Gick över fort förutom att jag nu fyra timmar senare har världens mest svullna mage :)

• Minönskan
    prinsessan84 skrev 2011-11-02 13:34:29 följande:
    Men står det inte att blödning kan vara en vanlig biverkning? Hoppas allt är som det ska.

Hoppas att VUL visar att det ser bra ut så man vet om det blir någon ÄL: Jag har ju PCO, ingen av er som har det?
    Jag har också PCO-s. Fin skit det :)
  • Minönskan
    prinsessan84 skrev 2011-11-02 13:36:16 följande:
    Angående om det gjorde ont eller inte.... Jag tog två ipren PLUS en tradil innan så det tog nog bort en del. Men det kändes som väldigt stark mensvärk, började tokgrina men det var nog mycket spänningar också... Gick över fort förutom att jag nu fyra timmar senare har världens mest svullna mage :)
    Skönt! Ja det är ju så mycket spänning och oro i kroppen så man lipar ju av det också, jag bröt ihop vid smärtan, just för att jag var så spänd också. Hela alltet var jobbigt.

Men himla skönt att du har gjort det och att det gav fint resultat!!

Får man fråga var i Sverige du bor?
  • prinsessan84

Hur har du gjort med ÄL stickor när du har pco, har hört att det inte är tillförlitligt då. Jag kommer nog köra sex varje dag från VUL och fram till mensen... Eller i alla fall varannan, varje dag känns lite ambitiöst ;)

Jag bor i Stockholm, i Nacka. Du?

Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!