• Minönskan

Pergotime. Nu kör vi igen!

Startar här en ny tråd.

Idag började jag på min andra Pergotimebehandling. ( den första var en enkeldos och det blidde ingen äl)
    Nu kör vi gasen i botten med min första dubbeldos!

Hänger ni med ni som är i samma fas? Du som precis nyligen har startat eller ska starta inom närmsta dagarna?

• Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!
  • Lovva

Jag åt min sista tablett i torsdags så jag borde ha äl nån gång mellan i morgon och nästa helg. Spännande är det! :)

• prinsessan84

Vad spännande!!! Har du gjort UL?  :)

• Lovva

Nix, läkaren tyckte inte jag behövde det. Han sa att även om risken finns att bli gravid med trillingar så är det extremt ovanligt. Tvillingar är vanligare men det skulle jag bara se som en bonus. ;) Du skulle på vul på tis såg jag, och ev få en spruta. Var det något du bad om? Jag är så kass på allt sånt här..

• prinsessan84

Ok. Jag har gått på två ställen, där det första stället var Mama Mia i stockholm. Här gjorde vi också VUL men jag kände inte att han var så engagerad så jag bytte till Sibyllekliniken och Dr Stein som jag fått rekomendation på. Han är fantastisk!
    Han tycker att det är enormt viktigt att man gör VUL, inte bara för "risken" för flerbarnsgraviditet utan för att se hur kroppen reagerar på tabletterna, ibland behöver man ju dubbeldos och ibland behöver man mindre.

Förra gången var jag där på dag elva och då kunde han se två fina ägg som inte var riktigt klara. Jag fick då ett recept på en Ovitrelle spruta som jag skulle hämta ut och ta med mig tillbaka på dag 13 då vi skulle göra ett nytt UL och se om äggen var mogna. Den här gången var det bara ett fint ägg men det var "färdigt" så då fick jag sprutan. Även om man äter pergo och får ägg så är det inte alltid säkert att man får ÄL, därför ville han att jag skulle ta sprutan.

36 timmar efter att man får sprutan så släpper ägget så du vet man precis när man ska "ligga i" :) Den här gången fungerade det inte men hoppas på denna gång!

Vart i landet bor du? Går du på privatklinik? Jag tycker faktiskt att du ska be om att få ett VUL ändå, jag har inte pratat med någon som inte tycker att det är viktigt och för din/er skull så tror jag det kommer underlätta processen då ni verkligen kommer veta hur din kropp påverkas. Jag har högkostnadskort nu så nu kan jag springa hur mycket som helst hos Stein utan att det kostar mer än min egen tid :)

Lycka till :)

• Lovva

Jag går inte privat utan på sahlgrenska i Göteborg. Jag är säker på att jag skulle få ett VUL om jag bad om det, och hade jag mot all förmodan inte fått det så skulle jag boka på privatklinik. Tar det sig inte denna månaden kanske jag ber om ett nästa månad. Jag får se helt enkelt. :) Det verkar ju väldigt olika vad läkarna tycker om att göra VUL efter att ha ätit pergo.

Den sprutan läste jag också om, jag ska fråga om den på återbesöket om det inte blir någon plus denna gången. Det verkar ju väldigt smidigt att veta exakt när äl blir... 

• minaz

Nu blir jag jätte nervös, min läkare sa att jag inte behövde ta någon spruta eller nått , bara att jag ska ta ett progesteron värde om 7 -8 dagar för att se om jag har haft ÄL.
    Har tagit en pergotime enkel kur och påbörjade på dag 2 i cykeln.
    Min ägglossning kommer här inom dagarna och har då 14 dagars mellanrum mellan mens och ÄL, sen hopas jag så innerligt på mitt första pluss.

En äggblåsa såg hon iag idag + att slemhinnan var i sin ordning. så jag får se vad det här slutar.

• Irme

Mina äggblåsor och slemhinnor har varit jättefina varje gång jag varit på VUL, ändå blir jag inte gravid... Så frustrerande. Detta är nu min fjärde Pergotime-kur, andra gången med dubbel dos :(

• anselina

kämpa på tjejer...jag var ni sist inne på min 3 kur trippel, och känner att det nog inte bitit... ska ha min mens på torsdag, känner att det börjar ömma :(  Jag ha känt mig så frustrerad och ledsen många gånger, och varje gång nu det inte blive känns det som "va faan, de här ä juh ingen mening" För gravid ä ju de vi vill bli... Ändå, känner jag  att nu ha jag ÄL å då måst de juh bita nån gång eller hur???  Känns ändå skönt att läsa era inlägg, att man inte är ensam!!!

• minaz
    Irme skrev 2011-12-05 19:20:21 följande:
    Mina äggblåsor och slemhinnor har varit jättefina varje gång jag varit på VUL, ändå blir jag inte gravid... Så frustrerande. Detta är nu min fjärde Pergotime-kur, andra gången med dubbel dos :(
    Nu tappar jag genast hoppet   =( 
    Tror inte det kommer fungera för jag hade endast ett moget ägg!
Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!