• Minönskan

Pergotime. Nu kör vi igen!

Startar här en ny tråd.

Idag började jag på min andra Pergotimebehandling. ( den första var en enkeldos och det blidde ingen äl)
    Nu kör vi gasen i botten med min första dubbeldos!

Hänger ni med ni som är i samma fas? Du som precis nyligen har startat eller ska starta inom närmsta dagarna?

• Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!
  • Minönskan
    prinsessan84 skrev 2011-11-02 14:55:57 följande:
    Hur har du gjort med ÄL stickor när du har pco, har hört att det inte är tillförlitligt då. Jag kommer nog köra sex varje dag från VUL och fram till mensen... Eller i alla fall varannan, varje dag känns lite ambitiöst ;)

Jag bor i Stockholm, i Nacka. Du?
    Jag har testat med ÄL stickor och de har alltid visat samma sak, två streck men bara svagt streck. Så jag tror inte på dom.
    Vi körde på sex varannan dag och det är det som vi kommer hålla oss till. Slopar testen. Om det inte skulle vara så att jag har varit på ett VUL och får besked om att det snart blir ÄL då kan man ju testa för att se OM de fungerar NÄR man har ÄL.

Jag bor i Jönköpings län.
  • hontaas
    prinsessan84 skrev 2011-11-02 13:34:29 följande:
    Men står det inte att blödning kan vara en vanlig biverkning? Hoppas allt är som det ska.

Hoppas att VUL visar att det ser bra ut så man vet om det blir någon ÄL: Jag har ju PCO, ingen av er som har det?
    Jag hoppas att det är en biverkning på pergon, jag trodde att det slutat i dag men nu ikväll kom där lite igen. FAN
    Vet inte vad jag ska tro om detta vill så som så många andra bara bli gravid NU
    Vill inte behöva gå och vänta, ta piller, tester, vänta igen på mensen som alltid kommer.
    Visst det e säkert bra att jag blöder, då det är ett gott tecken på att kroppen börjar komma in i balans. Men jag vill ha en bebis inte mens.

Prinsessan hoppas på bra besked på ditt vul:)
  • prinsessan84

I morse var jag och gjorde VUL och läkaren såg två ägg, en i varje äggstock. De var dock rätt små än så länge, så på onsdag ska jag tillbaka. Innan dess ska jag hämta ut en spruta med Ovitrelle, ägglossningsspruta. Är äggen mogna på onsdag så sätter han sprutan på mig och då har jag ÄL exakt efter 35 timmar... Nu känns det som att alla förutsättningar är rätt!

VarjeHjärta, hur gick ditt VUL?

• prinsessan84

Jag blev jätteförvånad när han sa att jag skulle få en sån, hoppas att dom är mogna på onsdag annars blir det på fredag vilket betyder att det måste göras bäbisar på lördag... Ovh då ska jag till Göteborg. Jäkla tajming!

Lycka till, berätta hur det gick sen!!!!

• Minönskan

Vad skönt att du har fått den som gardering! Jättebra ju. Hoppas få finfin ägglossningssticka sedan då!

Jag är nyligen hemkommen från sjukhuset. Fick både bra och dåliga nyheter.

De dåliga var att alla mina fyra äggblåsor är kvar. De vill inte försvinna. Ett hade minskat liiiiiiie, ett hade växt liiiiiite och två var på samma ungefär. Min slemhinna var 13 mm, vilket hon sa var bra för att vara i detta läget.
    Däremot hade min ena äggstock vuxit ytterligare. Normalt så är den ca 3x3x3 cm, i PCO kanske 4x4x4 cm.
    Min var 6 cm i tisdags och var hela ÅTTA idag!
    Min läkare diskuterade lite med sina kollegor och alla sa att det är väldigt ovanligt att man reagerar så här pass mycket på Pergotime. Jag är överstimulerad men inte så pass mycket som man blir vid IVF, då det är farligt. Jag har ingen vätska fri i buken, vilket är stort positivt. Men jag ska ta det lugnt och inte lyfta tungt med mera. Jag kan säga att jag jobbar inom äldreomsorgen - lyckat med tunga lyft ;)

Men till det positiva - jag fick svaret på mitt Progesteronvärde. På min enkelkur visade det 0,8 vilket är skit. Ingen reaktion överhuvudettaget.
    Detta svaret visade = 99 !!!

Jag har haft ägglossning för tusan!!

Bara det är ju en jävla seger! :)

Jag är nu på CD26 och borde få mens nu i dagarna. Slemhinnan visade ju också det.

Fick en ny läkartid i början av nästa vecka. Hon menade på att vi måste hålla koll på detta nu så inte äggstocken växer till 10 cm som hon sa! Då är det farligt! Oroväckande bara det! 
    Annars var det bara att ta det lugnt och vänta ut blåsorna. Hon sa att de brukar försvinna vid mensen så det hoppas jag verkligen nu.

Mensperioden som blir nu ska vi inte köra Pergotime. Helt förståeligt. Mina äggstockar måste vila innan vi kan köra nästa. Hon sa att vi planerar inte ens inför nästa omgång utan ville ta detta som prio ett.

Jag har verkligen en superbra läkare och hon tyckte att även att jag har mått dåligt/mår dåligt över detta så är det verkligen en bra poäng när kroppen ändå REAGERAR!

• prinsessan84

Tusan vad jobbigt! Men bra som du säger att kroppen ändå reagerar! Känns det jobbigt att behöva vänta ut ytterliggare en mens nu?

• Minönskan

Ja, det känns rätt surt måste jag säga.
    Men jag är fortfarande glad över att min kropp ändå reagerade, det hade känts jobbigare om jag fått negativt på detta också och fått gå över till trippeldos, som kanske ändå inte fungerade...

Jag är glad.

Men lite orolig över hur lång tid det kan tänkas ta..

Men men, så är det. Inget är så roligt som väntans tider!! :)

• Ellenvillhabebis

Jag hoppar in här, är på min andra dubbeldos o tror jag har ÄL nu. Fick veta att jag har Räknat fel, har räknat dagarna till ÄL från första piller Dan istället för mensens första dag.. känns skit. Men magont och ÄL flytningar idag så vi got se. Har ni barn sen förut?

• prinsessan84

Ajdå, hoppas du inte missat ÄL nu då! Jag har inte barn förut. Du?

Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!