• Minönskan

Pergotime. Nu kör vi igen!

Startar här en ny tråd.

Idag började jag på min andra Pergotimebehandling. ( den första var en enkeldos och det blidde ingen äl)
    Nu kör vi gasen i botten med min första dubbeldos!

Hänger ni med ni som är i samma fas? Du som precis nyligen har startat eller ska starta inom närmsta dagarna?

• Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!
  • Ellenvillhabebis

Jag håller mina tummar & tår för att du plussari helgen Någon mer som får svettningar av pergon? Jag får svett attacker, sen efter det fryser jag. Jag smälter bort på nätterna. Ungefär som klimakteriet.

• hontaas
    Ellenvillhabebis skrev 2011-11-10 20:58:52 följande:
    Jag håller mina tummar & tår för att du plussari helgen Någon mer som får svettningar av pergon? Jag får svett attacker, sen efter det fryser jag. Jag smälter bort på nätterna. Ungefär som klimakteriet.
    Här e en till men jag får det inte undertiden jag äter dem utan det kommer ett par dagar efter sista tabletten
    Trodde jag va ensam :)
  • prinsessan84

Någon mer än jag (oss) som tycker det är jobbigt med det här med sex på bestämda tidpunkter? I morse fick jag väcka mannen som kom hem sent pga att jag har ett ägg som vill bli befrukat. Känns sådär... Hett. Jag har ju inte samma press på mig att leverera som han har liksom, så det är utan tvekan jobbigast för honom.

• minaz
    prinsessan84 skrev 2011-11-11 07:19:49 följande:
    Någon mer än jag (oss) som tycker det är jobbigt med det här med sex på bestämda tidpunkter? I morse fick jag väcka mannen som kom hem sent pga att jag har ett ägg som vill bli befrukat. Känns sådär... Hett. Jag har ju inte samma press på mig att leverera som han har liksom, så det är utan tvekan jobbigast för honom
    Det ser jag inte fram emot nu när jag ska påbörja min pergotime, när jag får min blödning.
    Om jag nu inte har lyckas bli gravid denna mens cykel men jag är så negativ- känns ingenting i min kropp, känns som min kropp totalt dött.
    inga ömma bröst, lite molvärk men inget annars.
    Har förövrigt 9 dagar kvar till bim.
  • Valkyria84

Halloj alla och lycka till!

Jag börjar min fem dagars kur idag! Nervös!! ) har två pojkar sen innan de är 3 år och 2 år! )

• Minönskan

Jag fick min mens igår. Det var ju väntat men samtidigt så har jag varit väldigt förvirrad och hoppats lite på att det har kunnat vara en graviditet. Jag har mått illa och gör fortfarande på morgonen. Likaså tuttarna, de var lite ömma men igår när jag vaknade spände dem maaaassor och är fortfarande superömma! Kan inte ligga på mage. Jag tänkte nu jäklar kanske ett test kan visa positivt men icke då. Ett par timmar senare kom en liten blödning. Så nu håller jag mina tummar att min överstimulering ska gå tillbaka, att min äggstock ska bli normalstor och att de fyra gigantiska äghblåsorna minskar. Läkaren sa att det brukar ske vid nästkommande mens.. Hoppas!!

• prinsessan84
    Minönskan skrev 2011-11-13 05:49:48 följande:
    Jag fick min mens igår. Det var ju väntat men samtidigt så har jag varit väldigt förvirrad och hoppats lite på att det har kunnat vara en graviditet. Jag har mått illa och gör fortfarande på morgonen. Likaså tuttarna, de var lite ömma men igår när jag vaknade spände dem maaaassor och är fortfarande superömma! Kan inte ligga på mage. Jag tänkte nu jäklar kanske ett test kan visa positivt men icke då. Ett par timmar senare kom en liten blödning. Så nu håller jag mina tummar att min överstimulering ska gå tillbaka, att min äggstock ska bli normalstor och att de fyra gigantiska äghblåsorna minskar. Läkaren sa att det brukar ske vid nästkommande mens.. Hoppas!!
    Nej vad tråkigt!! Hoppet är det sista som överger en så trots att man nästan är säker på att det inte är något så hoppas man ändå... Hoppas det går tillbaka nu så du kan sätta igång igen! Du vet ju i alla fall att du får ÄL! :)
  • Minönskan

Ja jag tar det som en bra grej! Jag blev överstimulerad men lyckades få ägglossning och allt.
    Jag är meganöjd över att min kropp fattade galoppen trots att det gick lite för bra :)

Det är finjustering som gäller sedan när min kropp har återhämtat sig.

Ibland är mens förbannat bra att ha ;)

• prinsessan84

Ahhhh vad jobbigt det är med denna jäkla väntan! Har BM på torsdag nästa vecka, den 24e. Kommer nog inte hålla mig längre än till måndag med att börja testa... Då borde sprutan ha gått ur kroppen, eftersom den visar positivt på gravtestet upp till 10 dagar efter att man tar den.

Pendlar mellan hopp och förtvivlan. Tänker att med nyspolade äggledare, pergo OCH ovitrelle så borde det ju fungera... Hade ju ett kanonfint ägg som han sa.

Håll tummarna!

Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!