• Minönskan

Pergotime. Nu kör vi igen!

Startar här en ny tråd.

Idag började jag på min andra Pergotimebehandling. ( den första var en enkeldos och det blidde ingen äl)
    Nu kör vi gasen i botten med min första dubbeldos!

Hänger ni med ni som är i samma fas? Du som precis nyligen har startat eller ska starta inom närmsta dagarna?

• Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!
  • Minönskan
    Minönskan skrev 2011-11-14 10:08:26 följande:
    Ja jag tar det som en bra grej! Jag blev överstimulerad men lyckades få ägglossning och allt.
    Jag är meganöjd över att min kropp fattade galoppen trots att det gick lite för bra :)

Det är finjustering som gäller sedan när min kropp har återhämtat sig.

Ibland är mens förbannat bra att ha ;)
    Jag håller tummarna för er!!!! Som du säger - ni har ju alla förutsättningar för att det ska ta sig nu!

Jag är idag på cd 4 och har nyligen varit på återbesök och fått riktigt bra nyheter! Mina äggstockar är återigen i normala storlekar och de fyra äggblåsorna som var gigantiska är nu borta, eller ligger i smeten bland de andra små äggen. ALLT SÅG HELT NORMALT UT!! Wohoo!! Fan vad gött att höra!

Jag frågade om vi inte kunde starta en ny omgång nu då eftersom det såg så bra ut, en enkelkur, men hon ville att vi skulle vänta eftersom kroppen borde få lite tid på sig att hämta sig. Även att det ser bra ut i magen.

Jag berättade att jag och min sambo inte kommer fira jul tillsammans eftersom vi befinner oss i olika platser och att jag sedan ska göra en utlandssresa i januari. Kommer vi då få ha uppehåll ända till februari!?

Det tyckte hon lät tråkigt så vi ska knöla in en omgång innan julhelgen. Jag kommer få ta Provera om någon vecka bara så jag kommer ha två mensveckor ganska tätt, men det får bli så. Vad gör man inte för att få en liten kotte i buken...!

:)
  • hontaas

Måste fråga detta med att spola äggledarna, kan detta hjälpa för att få tillbaka äl?
    Eller de gör det bara vid speciella fall, man kan kanske begära det eftersom jag provat pergo så mång gånger?

Någon som vet hur det ligger till

• prinsessan84

Min läkare ville göra spolning först för att se så att det inte var där felet satt och att jag då skulle stimuleras med hormoner "i onödan". Ibland kan det ju vara trånga passager men jag vet inte riktigt om det gör så man får tillbaka ÄL. Jag har ju PCO som så många andra så i mitt fall så handlar det bara om hormonbalans och detta kan bara rättas till med pergo. Spolningen gör ju ofta att det är lättare för spermierna att nå ägget och även för att få ägget att fastna så jag hoppas att det hjälper mig på traven...

• Ellenvillhabebis

Jag hållet tummarna prinsessan84. Jag har bm 22 om jag räknat rätt men lixom känner att mensen kommer komma. Sjukt va man tar för givet ätt nån ska plussa så fort när set gick så enkelt med sonen.. suck!

• Ellenvillhabebis

Jag blir helt förvirrad av min kropp. Idag har jag ont i ländrygg, långt ner i magen och det bara molar. Mycket flytningar, uppsvälld. känns som ÄL (men det är ju bäst intill omöjligt) mensen ska inte dyka upp förrän tisdag??

• Emeliij

Hej. Jag tänkte bara fråga er om ni vet, kg ska käka pregotime denna månaden men alltså min mens varar bara 3-4 dagar och jag ska börja käka på 5 dagen, men man måste väl inte ha mens när man börjar utan bara att det är 5 cykel dagen.. Eller?

• prinsessan84

Du ska börja på dag fem i din cykel, spelar ingen roll om du har mens fortfarande då eller inte.

• Lovva

Jag ska äta pergotime för första gången nu, men är gärna med här ändå om det går bra. Jag börjar på söndag. :)

Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!