• Minönskan

Pergotime. Nu kör vi igen!

Startar här en ny tråd.

Idag började jag på min andra Pergotimebehandling. ( den första var en enkeldos och det blidde ingen äl)
    Nu kör vi gasen i botten med min första dubbeldos!

Hänger ni med ni som är i samma fas? Du som precis nyligen har startat eller ska starta inom närmsta dagarna?

• Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!
  • Ellenvillhabebis

Jag har en son 1,5år , blev gravid första försöket på enkelkur. Hoppas vi inte missat ÄL. Borde ju kunna sånt vid dethär laget. Vi har lite dåliga med att sexa denna månad förutom då vi TRODDE jag hade ÄL. Har ni försökt länge?

• prinsessan84

Hade ett toppenägg så jag fick ta sprutan i morse, eller rättare sagt, min läkare satte sprutan. Nu ska vi sexa imorgon kväll och fredag morgon då ägget kommer släppa imorgon kväll/natt typ. Men jag tänker förföra herrn där hemma både ikväll och på fredag kväll också. Bara för att vara på den säkra sidan :)

Vi har försökt drygt ett år, men då jag visste att jag hade pco så satte vi igång med utredning och behandling tidigare.

• prinsessan84

Yes, pergotime för att skaffa mig ägg och ovitrelle spruta för att äggen ska släppa. När är BM för dig?

• Ellenvillhabebis

Jag har bm 22. Tror inte på det tyvärr men hoppas, sen är det ju 3 luren för Mig. Sen måste man väl göra uppehåll?

• hontaas

Uppehåll vet jag inte jag äter nu trippel kur och det ska jag göra i upp till 6 månader. Jag ska bara sluta om ajg blir gravid. Och har jag inte fått min äl på dessa månaderna så ska jag får göra större utredning.

• Minönskan

Uppdatering:

Återigen en läkartid avklarad. Fan ni måste tro att jag är hypokondriker.. ha ha

Jag har fortfarande ont i magen och svanken. Det ger verkligen inte  med sig. Magen svullnar upp emellanåt, speciellt under kvällen och morgonen.

Jag har mått väldigt konstigt de senaste dagarna, en illamående som började i tisdags och som jag nu har vaknat upp med i två dagar. Det kommer även lite då och då under dagen. Jag känner mej då och då yr.
    Och igårkväll fick jag flertalet som kvinhugg i magen. Vaknade även av sådana under natten.

Jag blev ju såklart orolig över min jäkla mage och sökte för det igen.

Återigen så undersökte han, kände och mätte på allt. Och gav mej besked om att blåsorna har minskat lite grann. Han tycker att det ser ut som om att det håller på att gå tillbaka. Sen hur lång tid det kommer ta kunde han inte svara på.
    Att jag mådde illa kunde han inte koppla till överstimuleringen utan det tog han som ett tidigt graviditetstecken. Likaså var han fundersam över min livmoderslemhinna. Han menade på att den var tjock och att det antingen kommer massor med mens eller så är jag gravid.
    Dock visade urinprovet negativt. Men han höll ändå tummarna för att det kanske kunde komma ett bättre besked om ett par dagar. Mycket talade just för att jag mår illa också. Att det har kommit som en senare grej.

Jag blir helt förvirrad. Vill inte ta ut något i förskott för då vet jag hur ledsen jag kommer att bli om det visar sig att mensen dyker upp med buller och bång sedan.

Jag har iallafall fått konstaterat genom blodprov (dag22) att jag har haft en finfin ägglossning (värde: 99)  Däremot vet jag ju inte när den inträffade, så jag har ju ingen koll på när jag borde ha min BIM..

Men jag är på dag 29 idag...

Så det är la bara att vänta tills efter helgen. Då borde ju antingen mensen ha dykt upp ellet ett litet +....

• prinsessan84

Å vad spännande!! Håller verkligen tummarna för dig nu!!

Jag har BM den 24/11. Tänk om det skulle bli ett litet pluss ändå? :)

• Minönskan
    prinsessan84 skrev 2011-11-10 13:22:29 följande:
    Å vad spännande!! Håller verkligen tummarna för dig nu!!

Jag har BM den 24/11. Tänk om det skulle bli ett litet pluss ändå? :)
    Ja men eller hur. Jag försöker att inte tänka på det. Alltså hoppas att jag är gravid. Jag vill inte bli ledsen om det visar sig att mensen kommer sedan.

Bättre att måla faan på väggen innan så man blir positivt överraskad sedan. Det är lite av mitt motto...

Lycka till nu!!

Kram
Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!