• Minönskan

Pergotime. Nu kör vi igen!

Startar här en ny tråd.

Idag började jag på min andra Pergotimebehandling. ( den första var en enkeldos och det blidde ingen äl)
    Nu kör vi gasen i botten med min första dubbeldos!

Hänger ni med ni som är i samma fas? Du som precis nyligen har startat eller ska starta inom närmsta dagarna?

• Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!
  • minaz

En fråga:
    Varför fungerar inte enkeldos av pergotime?

Ska jag be om att få en dubbeldos nu ist?

• prinsessan84

Det är olika hur det fungerar, på mig funkar enkelkur dvs jag får ägg utav kuren. Det krävs ju att man går på VUL för att veta och sedan att man tar ett blodprov för att se om äggen släppte.

• Irme

Jag gick på enkeldos i några månader (har ägglossning och de har inte hittat några fel), men progrestron-värdet i slutet av cykeln var fortfarande ganska lågt, så de satte mig på dubbel dos. 

• Ellenvillhabebis

Är inne på andra kuren pergotime och skulle haft mens i tisdags men den kommer inte. Neg på gravtestet. Varför? Någon som varit med ön samma? Vill ju ha mens så jag kan börja med nästa kur...

• skb77

Hej på er!

Måste bara fråga alla ni som använder Pergotime, har ni gjort någon utredning som visar att ni inte har en fungerande ägglossning?

Vi har nu gjort utredning men allt ser bra ut och jag har  ägglossning varje månad och extremt regelbunden mens.
    Eftersom vi försökt ett år nu utan resultat fattar man inte vad som är fel. Min gynläkare har sagt att vi ska testa pergo men som jag förstår är det till för att man ska få ägglossning, vilket jag ju har.

Blir nu orolig när ni talar om att man kan övrstimuleras. Tänker att det kanske att .det är stor risk att det sker när man har ägglossning och ska in och stimulera ännu mer med hormoner. Nu blir jag orolig. Vad kan hända? Finns det ens anledning att ta pergo när man har normal ägglossning, vad gör den då för skillnad?

Tycker det låter mycket slarvigt av en gyn att då inte göra VUL.

Vi kommer köra i gång med pergo efter jul och även då ställa oss i kö för IVF

Sannis

• prinsessan84

Ellenvillhabebis, jag väntar också på mens som skulle kommit i tisdags. Negativt på alla gravtest, frustrerande!

• Lovva

Sannis77 - Vi har inte gjort någon egentlig utredning men jag har väldigt oregelbunden mens (25-70 dagar) och cystor på äggstockarna så gyn tyckte jag skulle testa pergon i ett par månader innan vi ställer oss i kö till ivf.

• Ellenvillhabebis

Skit frustrerande.. vs gör man om inte menaen kommer? Hur börjat man med nästa kur? Vill inte g näsa problem så vi måste vänta nu.

• Irme
    skb77 skrev 2011-11-26 21:21:17 följande:
    Hej på er!

Måste bara fråga alla ni som använder Pergotime, har ni gjort någon utredning som visar att ni inte har en fungerande ägglossning?

Vi har nu gjort utredning men allt ser bra ut och jag har  ägglossning varje månad och extremt regelbunden mens.
    Eftersom vi försökt ett år nu utan resultat fattar man inte vad som är fel. Min gynläkare har sagt att vi ska testa pergo men som jag förstår är det till för att man ska få ägglossning, vilket jag ju har.

Blir nu orolig när ni talar om att man kan övrstimuleras. Tänker att det kanske att .det är stor risk att det sker när man har ägglossning och ska in och stimulera ännu mer med hormoner. Nu blir jag orolig. Vad kan hända? Finns det ens anledning att ta pergo när man har normal ägglossning, vad gör den då för skillnad?

Tycker det låter mycket slarvigt av en gyn att då inte göra VUL.

Vi kommer köra i gång med pergo efter jul och även då ställa oss i kö för IVF

Sannis
    Ja, har varit på utredning och min ägglossning fungerar som den ska och jag har väldigt regelbunden mens. Ändå ville de att jag skulle prova pergotime. Med enkel-kur så har ändå mitt progrestronvärde i slutet av cykeln varit lågt. Läkaren vet inte varför.
    Går nu på dubbel kur.

Om man har normal ägglossning ökar pergotime bara chanserna att fler ägg växer till sig och släpps. Ju fler ägg som släpps desto större chans att något utav dem blir befruktade.

• prinsessan84

Hej på er!! Hur går det för er? Händer det någonting? Själv så blev det inget pluss på förra kuren så nu är jag på näst sista dagen på pergon igen. På tisdag ska jag på VUL för att se om äggen är mogna för att få en ÄL spruta, sedan ska det liggas i!!

Svar på tråden Pergotime. Nu kör vi igen!