skb77 skrev 2011-11-26 21:21:17 följande:
Hej på er!
Måste bara fråga alla ni som använder Pergotime, har ni gjort någon utredning som visar att ni inte har en fungerande ägglossning?
Vi har nu gjort utredning men allt ser bra ut och jag har ägglossning varje månad och extremt regelbunden mens.
Eftersom vi försökt ett år nu utan resultat fattar man inte vad som är fel. Min gynläkare har sagt att vi ska testa pergo men som jag förstår är det till för att man ska få ägglossning, vilket jag ju har.
Blir nu orolig när ni talar om att man kan övrstimuleras. Tänker att det kanske att .det är stor risk att det sker när man har ägglossning och ska in och stimulera ännu mer med hormoner. Nu blir jag orolig. Vad kan hända? Finns det ens anledning att ta pergo när man har normal ägglossning, vad gör den då för skillnad?
Tycker det låter mycket slarvigt av en gyn att då inte göra VUL.
Vi kommer köra i gång med pergo efter jul och även då ställa oss i kö för IVF
Sannis
Ja, har varit på utredning och min ägglossning fungerar som den ska och jag har väldigt regelbunden mens. Ändå ville de att jag skulle prova pergotime. Med enkel-kur så har ändå mitt progrestronvärde i slutet av cykeln varit lågt. Läkaren vet inte varför.
Går nu på dubbel kur.
Om man har normal ägglossning ökar pergotime bara chanserna att fler ägg växer till sig och släpps. Ju fler ägg som släpps desto större chans att något utav dem blir befruktade.