• septum

Pergotime uttaget idag..

che71.. jag skulle "skita" i på ren svenska vad läkare sa faktiskt. Jag skulle ha chansat utan tvekan. Jag tror som de andra tjejerna att risken är ganska liten. I och med att ni försökt länge och är lite i den övre kanten i ålder så skulle jag definitivt ha chansat. Just när det blev lika förra gången. Jag förstår att du tvekar och är jätte besviken, vem skulle inte vara det. Men chansa tjejen.... även om alla tre skulle fästa och det inte blir så enkelt är det i allafall värt det. Jag gör heller inga vul. Jag fick ta blodprov första kuren för att det skulle visa om det varit någon ägglossning sedan inget blodprov heller. Nu när jag blev gravid sa mitt gyn att de ville att jag skulle komma på ett vul för att se hur många det var....Skrattande

• septum

Usch mitt illamående kommer krypande mer för varje timme nu tycker jag.. Jag har mått illa nu i två veckor ungefär men i morse var det riktig kris..Glad Jag var SÅ nära att kräkas när jag öppnade kylskåpet och det kom ut lukt som det gör i ett kylskåp. Jag svalde och svalde men det gungade i kanske en halvtimme innan det släppte lite. Ända uppe i halsen..Kräks

Håller tummarna så de blir blå för er andra kämpande tjejer...

En extra tanke till dig che71 idag i din motiga dag och hoppas ni kommer fram till en bra lösning..(jag skulle iallafall chansa så det skrek om det...Skrattande)

• septum

Ellabella. Välkommen. Mitt gyn säger lika. Riktig blödning är den dag som räknas. Har du riktiga blödningar annars eller har du fått hjälp att få igång mensen med tabletter?

Pineapple. Lycka till.. Håller tummarna blå..Skrattande

• septum

Håller lite koll på er tjejer här inne...Flört
    Håller tummarna allt jag kan att gravidlistan fylls på..

• septum

Hej tjejer. Idag har jag varit på vul. Allt såg bra ut än så länge. Bara en var det men det känns ganska skönt faktiskt...

{#emotions_dlg.flower} BIM November 
    hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 petargokuren (enkeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM December 
    Bubbibalubbi - ÄL 20/11, 12:e cykeldagen, BIM 3/11, 25 dagars cykel, 1:a pergokuren (enkeldos)
    3villbli4 - ÄL 11-12/12, BIM ca 25/12, Första pergokuren (halvdos) Alyssa- ÄL (beräknad) 11-13/12, BIM ca 26/12 Första pergokuren (enkeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM Januari
    Lovva - ÄL 10/1, BIM 24/1. Andra pergokuren (enkeldos)
    Pimme - ÄL 27/12. BIM 10/1. 3e pergokuren (dubbeldos) 
    che71 - BIM ca 25/1. Andra kuren (enkeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM Februari
    Pineapple - ÄL ~20/1 , BIM 4/4, Första pergokuren (enkeldos) 

GravidGravida (BF lista)  
    Glossip- 2 pergokuren (dubbeldos), BF
    septum- 2:a pergokuren, enkeldos, BF 1 sep
    Förstis- 2:a pergokuren, enkeldos, BF

• septum

che71.. Mitt gyn sa att det var obligatoriskt att gå på vul när man ätit Pergo för att se hur många det var. Är nu i v 7+6.

hallon12.. Jag gjorde inget vul innan. Mitt gyn tyckte det räckte med  blodprov.

• septum

isadora81: Välkommen hit. Har du fått Primolut Nor eller liknande för att för att starta mensen? Jag åt dem före. I denna tråd hittintills har Pergo-omgång två haft tur med sig. Håller naturligtvis tummarna att detta ska gå snabbt och smärtfritt för eran del.

• septum

Lovva.. GRATTIS!!!! Gud vad kul att se att det fungerar för flera. Jätte grattis verkligen. Kul också att gravid-listan fyller på sig, andra pergokuren och allt..Skrattande

che71.. Håller verkligen tummarna för er. Är du kaxig nog att kunna ta ett dåligt streck eller kanske inget i och med att det är tidigt tycker jag att du ska pröva. Men tappa inte hoppet utan pröva igen om några dagar om det inte visar något.

• septum

Cerrgweni.. Välkommen hit och lycka till. Som du ser är det andra kuren som har tur med sig i denna tråd..

• septum

Flyttar fram listan..

{#emotions_dlg.flower} BIM November 
    hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 petargokuren (enkeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM December 
    Bubbibalubbi - ÄL 20/11, 12:e cykeldagen, BIM 3/11, 25 dagars cykel, 1:a pergokuren (enkeldos)
    3villbli4 - ÄL 11-12/12, BIM ca 25/12, Första pergokuren (halvdos) Alyssa- ÄL (beräknad) 11-13/12, BIM ca 26/12 Första pergokuren (enkeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM Januari
    Lovva - ÄL 10/1, BIM 24/1. Andra pergokuren (enkeldos)
    Pimme - ÄL 27/12. BIM 10/1. 3e pergokuren (dubbeldos) 
    che71 - BIM ca 25/1. Andra kuren (enkeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM Februari
    Pineapple - ÄL ~20/1 , BIM 4/4, Första pergokuren (enkeldos) 

GravidGravida (BF lista)  
    Glossip- 2 pergokuren (dubbeldos), BF
    septum- 2:a pergokuren, enkeldos, BF 1 sep
    Förstis- 2:a pergokuren, enkeldos, BF

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..