• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • hanibanani

Något som jag förresten blev att tänka på var att gyn inte sa äggblåsa utan ägganlag? Samma sak eller vad är det för skillnad?

• Glossip

Hanibanani- Tror du kommer ha ÄL när som helst. Håller tummarna för dig.
    Ägganlag och blåsa är säkert samma sak!!???

• septum

Ja herre gud denna djungel blir man inte klok på. De verkar säga olika på olika ställen vad beror det på. Har alla inte samma kunskap?

Jag hittade en sida som var intressant och ganska upplysande. Läs den tjejer. Kanske ger den lite klarhet..
    www.familjeplanering.se/vetmedfakta.php

Jag känner mig mycket tröttare och mer flytningar, det är nog det enda. Ni andra då? Som sagt är jag på mitt livs första Pergo-kur och har inte så mycket att jämföra med så därför tjatar jag på er andra. Man kan se det som ett vetenskapligt projekt....(alltså jämföra krämpor eller biverkningar)Skrattande

• Glossip

Jätte bra fakta.

Jag är också tröttare och känner mig öm vid äggstockarna. Har aldrig känt av ÄL innan så det måste vara pergotime som gör det. Och jag har ju ätit dubbeldos nu också.

Det är andra gången jag provar pergotime. Första gången var enkeldos nu i sept och nu dubbeldos i okt/nov.

Slutade med piller i januari 2011 och bara fått 1 mens sedan dess. Men har i sept och okt ätit provera + pergo för att få igång mensen och ÄL.

• hanibanani

Trött blev jag också av Pergon, varm på kvällarna och huvudvärk men efter sista tabletten blev det bättre. :)

• septum

Är det någon av er tjejer som tänker på att inte äta värktabletter som Naproxen, Diklofenak eller Ipren för att de ska inverka negativt på fertiliteten?

• hanibanani

Jag läser noggrant på alla bipacksedlar iaf..

• septum

Hjärtans fröjd: Intressant att din läkare säger det... Jag har Diklofenak utskrivet för min migrän, i och för sig vet de inget om min barnaverkstad men man kanske ska försöka vara utan just det ett tag och bara ta Panodil..

• hanibanani

Gjorde ett ägglossningstest imorse och mer positivt kan det nog inte bli, strecket blev starkare än kontrollstrecket på en halv nanosekund. Som tur är har vi helgarderat oss hela veckan! haha

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..