• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • Hjärtefröjd
    septum skrev 2011-11-09 19:00:32 följande:
    Hjärtans fröjd: Intressant att din läkare säger det... Jag har Diklofenak utskrivet för min migrän, i och för sig vet de inget om min barnaverkstad men man kanske ska försöka vara utan just det ett tag och bara ta Panodil..
    Panodil och Alvedon innehåller samma aktiva substans, så båda är okej att ta när man försöker bli gravid. Det man ska undvika är antiinflammatoriska läkemedel som t.ex. Ipren.
  • septum

hanibanani: Grattis låter ju helt perfekt. Håller tummarna allt jag kan. Vilken dag är du på idag?

Hjärtans fröjd: Jag får pröva det ett tag.

• hanibanani

septum: dag 18, har lite känningar vid äggstockarna-där-någonstans. ett sånt positivt ägglossningstest måste ju innebära att jag har/kommer få ägglossning eller? kan det vara ett "spökstreck" trots att det var så starkt?

• Hjärtefröjd
    hanibanani skrev 2011-11-10 12:16:40 följande:
    septum: dag 18, har lite känningar vid äggstockarna-där-någonstans. ett sånt positivt ägglossningstest måste ju innebära att jag har/kommer få ägglossning eller? kan det vara ett "spökstreck" trots att det var så starkt?
    Positivt ÄL-test innebär egentligen bara att det skickas signaler i kroppen om att ÄL är på gång. Tyvärr garanterar det inte att ÄL alltid sker, även om så oftast är fallet.

Spökstreck är det däremot inte fråga om...
  • Glossip

Hanibanani - Grattis håller tummarna för dig!! Du ger mig hopp. Jag är på dag 17 och har jätte svaga streck på ÄL stickan:(

• Glossip

Nu när jag kollar på mitt ÄL-test som legat ett tag ser jag att det är nästan två lika starka streck. Men det kan väl inte räknas om man tittar på testet efter 30min? Någon som vet?
    Men det är iallafall lite starkare än igår. Åhhh jag vill också ha ÄL

• hanibanani

Glossip: Ja nu får jag bara hoppas att jag dom där 35% på min sida :)

• Glossip

Herregud det är inte sant jag fick utslag på stickan precis. Är på dag 18, samma som dig Hanibanani när du fick utslag på ditt test. Känner mig lite öm kring äggstockarna. Inga andra symptom.

Då är frågan när skall man ha sex nu igen, är det innan 24 tim? Min man kommer inte förrän imorgon bitti, tänk om det är för sent......:S

• che71

Hej!
    Första Pergotime månaden. 40 år, inga barn, 1 MF på nyår i v6 ,
    aktiva försök sen augusti -10, med ÄL tester som visar utslag varje månad
    alla prover på mig var bra (sambons test ej färdigt)
    fick pergotime för att maxa chansen, pga åldern
    Första tabl. 1 / 11...inga biverkningar...  testade ÄL sticka idag på dag 11 ..svagt imorse (spökstreck?), men inget på em/kväll
    ska på VUL måndag dag 14 o kolla äggblåsor Glad

Hoppas så att det ska fungera!!!

Jag brukar ha 25-26 dagars cykel, med ÄL på dag 11-12 ,men nu ska det ju bli 28 dagars cykel med ÄL dag 14 med pergotime...hur blev det för er?

• hanibanani

Glossip: Vi får hålla tummarna för oss nu då! Ägget befruktas väl 24-48 timmar efter ägglossningstest eller kanske jag har fel? Vi har fått till det varje dag den här veckan så nån jäkel måste nå fram till ägget tycker jag!! :)

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..